728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

בא בימים

בא בימים

קהל המאזינים של NPR‏, רשת הרדיו הציבורית של ארצות הברית, מתכווץ ומקשיש. שיעור המאזינים לתוכנית הבוקר, מתחת לגיל 55, צנח ב-20% בחמש שנים

קהל המאזינים של NPR‏ (National Public Radio) רשת הרדיו הציבורית של ארצות הברית, מתכווץ ומקשיש. אתר המדיה Current מדווח שקהל המאזינים של מהדורת הבוקר, “Morning Edition“, מתוכניות הדגל של הרשת, הצטמצם ב-11% מאז 2010. קהל המאזינים מתחת לגיל 55 ירד בשיעור של 20%. עליה נרשמה רק בקרב קהל המאזינים מעל גיל 65.
רשת הרדיו הציבורית של ארצות הברית הינה מלכ"ר שבסיסו בוושינגטון, אשר פועל דרך 797 תחנות מקומיות ברחבי ארה"ב. עלויות התפעול של הרשת מתבססות בעיקר על תרומות מארגונים, מעסקים ומאנשים פרטיים. הרשת, שנוסדה בשנת 1970, מפיקה ומפיצה תוכני חדשות ותרבות שונים. תחנות הרדיו המקומיות החברות ברשת NPR אינן נדרשות לשדר את כל התוכניות אותן NPR מפיקה, ולרוב הן משדרות תכנים שהופקו על ידי גורמים רבים ושונים. תכני הרשת זמינים להורדה בחינם גם ברשת האינטרנט, ברשתות הסלולר, ובפודקאסטים.
המעבר לקהל מאזינים מעל לגיל 65 קשור גם להיסטוריה של הרשת, שנוסדה כאמור בשנות השבעים, על ידי מי שהיו אז צעירים בשנות העשרים לחייהם. הם יצרו רדיו לאנשים כמותם – בייבי-בומרס עם תארים אקדמאיים. הבייבי-בומרס הללו ממשיכים להאזין ל-NPR. ככל הנראה, הם גם תורמים כסף לתחנות המקומיות של הרשת, מה שאומר שהמודל הכלכלי שמאפשר את קיומו עדיין לא בסכנה. עם זאת, לרשת תהיה בעתיד בעיה אם היא לא תהיה אטרקטיבית לקהל המאזינים הצעיר.

radio

AQH הוא מספר האנשים הממוצע לרבע שעה – המדד של נילסן למספר האנשים שמאזינים לרדיו בממוצע, בתחנה מסויימת, לפחות לאורך 5 דקות בפרק זמן של 15 דקות. מקור: נילסן

גורם טכנולוגי שמרחיק צעירים מתחנות ה-NPR הוא עליית הפודקאסטים. בשנת 2008, 9% מהאמריקאים האזינו לפודקאסטים בכל חודש. בשנת 2015 עלה שיעור ההאזנה לפודקאסטים ל-17%. הרבה מהפודקאסטים הללו מופקים ע"י NPR ותחנות רדיו ציבוריות אחרות. NPR דיווחו על עלייה של 75% בהורדות פודקאסטים מינואר 2014 לינואר 2015. אבל, וזה אבל גדול: הגישה לתכני NPR באמצעות פודקאסטים עלולה לפגוע בקשרים של המאזינים עם תחנות המקומיות, ובכך לפגוע בגיוס הכספים והתרומות שכה חיוניים להישרדותם.
בכל מקרה, שיעור ההאזנה הכללי לרדיו בארה"ב הוא הגבוה בכל הזמנים. 91% מהאמריקאים מגיל 12 ומעלה, 245 מיליון איש, מאזינים לרדיו בכל שבוע. על פי נילסן, הרדיו מחזיק בנתח השימוש במדיה הגדול ביותר, בין השעות 07:00 בבוקר ל-18:00, יותר מהטלויזיה, מהמחשבים ומהסמארטפונים.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.