728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

האורך הנכון: דקותיים

האורך הנכון: דקותיים
וידאו חדשותי:צופים לא מגלים סלחנות לתוכן שהוא לא אינפורמטיבי, רע, לא מעניין או כזה שלא שווה להמליץ עליו.

מחקר חדש: בניגוד לגישה המאפיינת ארגוני חדשות רבים באשר להפקת וידאו ברשת, הצופים מעדיפים דיווחי וידאו ארוכים - שמשכם הממוצע 2.08 דקות - ובאיכות גבוהה

הגישה המאפיינת ארגוני חדשות רבים באשר להפקת וידאו ברשת היא: קצר יותר – טוב יותר. אין סטנדרט של התעשייה הקובע כיצד יש לייצר וידאו חדשותי, שמבטיח את לכידת תשומת הלב של המשתמשים וריתוקם לאתר. גורמים מובילים בתעשיית המדיה עורכים מזה שנים בדיקות, בניסיון להבין מה הצופים רוצים ומה עומד מאחורי הצלחתם של להיטים ששותפו ביו-טיוב או בפלטפורמות דומות.
בינתיים, אלפי סרטונים של וידאו חדשותי, שהופקו במאמץ ניכר, מצליחים לקושש כמה מאות צפיות במקרה הטוב, ומעלות אצל מנהלי החדשות את השאלה לגבי החזר ההשקעה של משאבים יקרים.
ועדיין, דו"ח של Pew Research Center משנת 2014 מצא שיותר משישה מבוגרים מתוך עשרה צופה בוידאו ברשת וכי 36% מכלל המבוגרים צופים בחדשות בוידאו ברשת. מספר מחקרים התמקדו באורך קטעי הוידאו ביו-טיוב, לו יש למעלה ממיליארד משתמשים.
Pew Research Center בדקו את הסוגייה ב-2012 ומצאו שהאורך החציוני של קטעי הוידאו הפופולריים ביותר הוא 02:01 דקות – ארוך יותר מהאורך החציוני של כתבות וידאו של חדשות מקומיות. קומסקור פרסמה ב-2014 דו"ח ממנו עולה שמשך הזמן הממוצע של קטע וידאו ברשת – לא כולל פרסומות – עמד על 4.4 דקות.
ב-2014, פרסם מרכז טאו לעיתונות דיגטלית באוניברסיטת קולומביה דו"ח, שתיעד את האתגרים עמם מתמודדים במערכות החדשות בבואם להפוך את קטעי הוידאו לכלי מערכת רווחי.

דיין לא ברור מהו משך הזמן הטוב ביותר עבור וידאו חדשותי, ואפשרי שטעמים וסטנדרטים ישתנו במהלך הזמן, אך מחקר חדש שנערך באוניברסיטת טקסס באוסטין, מציע מספר תובנות מעניינות. ממצאי המפתח של המחקר, שהתפרסם ב- "Newspaper Research Journal" תחת הכותרת "צופי חדשות מעדיפים וידאו ארוך יותר ובאיכות גבוה יותר":
– צופים מעדיפים קטעי וידאו באיכות גבוהה על פני וידאו באיכות נמוכה – זאת בעוד שמחקרים קודמים הצביעו על כך שצופים יכולים לגלות סלחנות לוידאו באיכות נמוכה אם התכנים מוצאים חן בעינהם. המחקר הנוכחי הראה שצופים לא מגלים סלחנות לתוכן שהוא לא אינפורמטיבי, רע, לא מעניין או כזה שלא שווה להמליץ עליו.
– צופים מעדיפים קטעי וידאו ארוכים, על קטעי וידאו קצרים. ממוצע קטעי הוידאו הארוכים עומד על 2.08 דקות, בעוד שממוצע קטעי הוידאו הקצרים עומד על 24 שניות.
– כשלוקחים בחשבון את האורך והאיכות – צופים מעדיפים קטעים ארוכים באיכות גבוהה, גם יותר מאשר קטעים קצרים באיכות גבוהה.
– איכות הוידאו משפיעה על תפישת המשתמשים לגבי מערכת החדשות.
מחברי המחקר אומרים שהדחף לייצר וידאו לרשת, במיוחד קטעים קצרים, על ידי אנשי צוות שחסרים הכשרה ויזואלית מתאימה, עלולה לפגוע במערכות החדשות לאורך זמן.

מקור: Journalist's Resource

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.