728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

המו"ל: הציבור הרחב

תכירו את Byline, פלטפורמת גיוס המונים, המיועדת לייצר מפגש מועיל ובלתי אמצעי בין עיתונאים לבין קהל הקוראים שלהם

מהו המודל הכלכלי הנכון לעיתונות בעידן הדיגיטלי? סיונג יון-לי ודניאל טודור, התייחסו לסוגייה הזו כשייסדו את Byline, פלטפורמת גיוס המונים למדיה, המיועדת לייצר מפגש בלתי אמצעי בין עיתונאים ובלוגרים לבין קהל הקוראים.

Byline, שעלתה לאוויר באפריל, שיחררה בימים האחרונים את גירסת הבטא לשירות שהיא מציעה. ככל שהדברים אמורים באשר למודלים עסקיים בעיתונות, פרסום משולב תוכן (native advertising) וחומות תשלום הם לא מתכון בטוח להצלחה, מכיוון שהצרכנים עושים שימוש גובר בתוכנות לחסימת מודעות, או שאינם מוכנים לשלם בעבור כלל התכנים של גופי מדיה.
ב- Byline אין עורכים. העיתונאי מציע מאמר או נושא ישירות לקוראים שלו. "עירבוב של פרסומת ותכנים מערכתיים הפך למודל עסקי זול" אומר סיונג יון לי ל- Jounalism.co.uk, ומוסיף: "אך אני חושב שפרסום משולב תוכן חותר באופן מהותי תחת האמינות של גופי התקשורת".

נכון לעכשיו, אפשר להצטרף לשירות של Byline בהזמנה בלבד, והעיתונאים העושים שימוש בפלטפורמה נבחרים בקפדנות. בחודשים הקרובים צפוי השירות להיפתח לכל מי שרוצה להציע סיפור.

השירות מציע לכותבים ולקוראים שתי אפשריות: מאמרים, או "סיפורים בלעדיים". עיתונאים שכותבים מאמרים לפלטפורמה, יכולים להחליט על התדירות של פרסומיהם והם מקבלים תשלום עבור עבודתם – על פי בחירת הקוראים. הקוראים יכולים לקרוא את המאמרים בחינם, אבל במידה והחליטו לשלם עבורם הם זכאים לתשורות שונות שמציעים הכותבים. אפשרויות האינטראקציה כוללות כל דבר מדיון עם העיתונאי ועד להצטרפות לעיתונאי לעבודת שטח על תחקיר.
אם עיתונאים בוחרים לגייס מימון עבור "סיפור בלעדי" – למשל עבור תחקיר מקיף, עם תקציב שנקבע מראש, הם יקבלו את הכסף רק אם עמדו ביעד הגיוס הראשוני, בדומה לשירותים המוכרים של גיוס ההמונים. עם זאת, בקביעת אבני דרך להתקדמות התחקיר שלהם, העיתונאים יכולים לקבל מימון בשלבים, או אם תרצו – מימון על פי התקדמות. האופציה הזו מאפשרת לעיתונאים לגייס כסף מראש עבור הוצאות צפויות כבר בתחילת העבודה על התחקיר, ולעדכן את הקוראים בהתקדמות התהליך.
בין העיתונאים שפרסמו את סיפוריהם ב Byline-: ג'ולי בינדל, עיתונאית ואקטיביסטית פמיניסטית, שגייסה 6,500 ליש"ט לתחקיר מעמיק על התנועה הגלובלית לזכויות עובדי המין ובעל הטור בגרדיאן, אלכס אנדראו, שכתב על המשבר ביוון.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz