728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

טיפה בים, אבל…

טיפה בים, אבל…
מספר התומכים בפרוייקטים בתחום העיתונות גדל – מ-729 ב-2009 ל-25,651 ב-2015.צילום: Gil C / Shutterstock.com

עיתונות במימון המונים: למרות ההיקפים הקטנים, מדובר בנישה מתפתחת בתעשייה המשוועת למקורות הכנסה. כך עולה מניתוח הפעילות ב-Kickstarter

658 פרוייקטים בתחום העיתונות גייסו מימון בהיקף מלא, בסך מצטבר של כ-6.3 מיליון דולר, בפלטפורמת גיוס ההמונים Kickstarter בתקופה שחלפה מאפריל 2009 ועד ספטמבר 2015. כך עולה מניתוח של Pew Research Center.
הגם שמדובר בהיקפי גיוס צנועים ביחס לקטגוריות אחרות בשרות בתקופה המקבילה, כמו וידאו וקולנוע (למעלה מ-18 אלף פרוייקטים) משחקים (למעלה מ-6,000 פרוייקטים), מוסיקה וטכנלוגיה, מדובר בגידול שנמשך לאורך זמן, הכולל בתוכו מספר גדל והולך של פניות למימון המונים מצד מערכות תקשורת מבוססות.

PJ_2016.01.20_kickstarter_0-01

מאז השקת Kickstarter באפריל 2009 ועד סוף אותה שנה, גייסו 17 פרוייקטים הקשורים לעיתונות מימון באתר. המספר הזה יותר משולש בשנה לאחר מכן, ל-64 פרוייקטים ב-2010. הגידול נמשך והגיע ל-168 פרוייקטים ממומנים ב-2014 ול-173 בתשעת החודשים הראשונים של 2015.
גם היקף הכספים שגויסו לטובת פרוייקטים הקשורים לעיתונות גדל. מ-$49,256 ב-2009 ו-$263,352 ב-2010 ל-$1,743,668 בתשעת החודשים הראשונים של 2015. גם מספר התומכים בפרוייקטים הללו גדל – מ-729 ב-2009 ל-25,651 ב-2015.
מקור רוב הפרוייקטים הממומנים במהלך שבע השנים הללו – 71% – בבודדים שאינם קשורים למערכות תקשורת. מערכות תקשורת מבוססות, כמו ProPublica או Boston Review מהוות 22% מהפרוייקטים הממונים. השאר – 7% – הם פרוייקטים שמקורם במוסדות שונים כמו אוניברסיטאות.
עם חציון של 54 תומכים לפרוייקט, המיקוד של הפרוייקטים הללו השתנה במהלך השנים, אך רובם – 43% מסך הפרוייקטים ו-36% מסך הכספים שגוייסו – נועדו לעבודות בהיקף משמעותי – לספרים, כתבות מגזין, וסרטים דוקומנטריים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.