728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

כוחו של הרגל

כוחו של הרגל
אילוסטרציה: pixabay

מחקר: תדירות צריכת התכנים באתרי חדשות מקומיות מהווה גורם שמנבא באופן הטוב ביותר את יכולתם לשמר את משתמשיהם כמנויים דיגיטליים משלמים

תדירות צריכת התכנים באתרי חדשות מקומיות מהווה גורם שמנבא באופן הטוב ביותר את יכולתם לשמר את משתמשיהם כמנויים דיגיטליים משלמים – יותר ממספר הכתבות שנצרכו או משך הזמן שהשקיעו בצריכתן.

 

כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת נורת'ווסטרן בניו יורק. המחקר, שניתח מסד נתוני קוראים ומנויים בהיקף של 13טרה-בייט משלושה אתרי חדשות של ערים גדולות בארה"ב (שיקגו טריביון, אינדיאנפוליס סטאר וסן פרנסיסקו כרוניקל) בחן אילו התנהגויות יגרמו לנכונות של הקוראים לשלם עבור התכנים שהם צורכים.

 

בשעה שתעשיית הפרסום המקוון מדשדשת, כלי תקשורת מקומיים רבים פונים לאסטרטגיות שונות המתמקדות במודלים של הכנסות מקוראים – בעיקר מנויים דיגיטליים – כנתיב בר-קיימא להשרדותם מבחינה כלכלית. וכך, תחת לרדוף אחר קליקים ויראליים שנועדו להגדיל את הכנסותיהם מפרסום, הם מנסים למסד את הערך שהם מציעים למנויים שלהם.

 

"מחקר זה ממחיש שינוי בולט במערכת היחסים בין ארגוני החדשות המקומיים לבין הקוראים שלהם", אמר טים פרנקלין, דיקן עמית בכיר בבית הספר Medill למדעי התקשורת באוניברסיטת נורת'ווסטרן. "ככל שהענף עובר למודל עסקי המתמקד יותר במנויים דיגיטליים, ארגוני חדשות מקומיים צריכים ליצור הצעת ערך לקוראים שמובילה אותם להפוך לצרכנים תכופים מדי יום של החדשות והמידע שלהם.

 

"ניתוח הנתונים שלנו מראה כי בעידן חדש זה לחדשות מקומיות, ערכים כמו מספר הצפיות ומשך זמן המושקע במאמרים, אינם חשובים כמו מספר הקוראים שהם משתמשים תכופים. עם הידע הזה, השאלה הופכת אז: מה הם הכלים וסוגי החדשות והמידע שכלי התקשורת המקומיים יכולים לייצר במטרה לבסס הרגלי צריכה יומיומיים בקרב קוראיהם". אמר פרנקלין, נשיא לשעבר של מכון פוינטר ועורך בכיר לשעבר באינדיאנפוליס סטאר , אורלנדו סנטינל ובולטימור סאן.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.