728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

מיסוי ממוקד

מיסוי ממוקד

דו"ח: במטרה להילחם בהחלשות העיתונות המקומית והעצמאית בארה"ב, יש לייצר קרן תמיכות לטובת הציבור שתמומן ממסים שיוטלו על הכנסות מפרסום ממוקד באינטרנט

במטרה להילחם במשבר הכלכלי בתעשיית התקשורת, שפוגע בצורה ניכרת בעיתונות המקומית ובעיתונות העצמאית, קוראת קבוצת בעלי העניין Free Press, בדו"ח שפרסמה השבוע, לייצר קרן תמיכות לטובת הציבור שתמומן ממסים שיוטלו על פרסום ממוקד באינטרנט.

 

הדו"ח מתאר את החלשות העיתונות המקומית והעצמאית, באופן שפוגע בדמוקרטיה, במקביל לצמיחתן המהירה של פלטפורמות מדיה חברתית ומנועי חיפוש ש"זרזו את התפשטות דברי השנאה והתעמולה וניצלו את הנתונים האישיים של אנשים ומידע אישי בדרכים רבות, בחוסר אחריות, עם מעט מאוד שקיפות".

 

ככל שהמשבר בתעשיית העיתונות נמשך, כך עולים בקרב הציבור חששות לגבי ההשפעה ההולכת ומתרחבת של הרשתות החברתיות ובייחוד לגבי האופן בו הן מנצלות לרעה את הפרסום הממוקד, אשר מתבסס על איסוף נתוני המשתמשים – שיחידים, קבוצות וגורמים ממשלתיים ושחקנים ממשלתיים עושים בהם שימוש לרעה גם כדי לקדם סיפורים זדוניים ושקריים, להסית לגזענות ולהפעיל מניפולציות על ציבור הבוחרים".

 

מחברי הדו"ח מציעים שלושה מסלולי מיסוי אפשריים שהקונגרס האמריקאי יכול להטיל על הפלטפורמות הטכנולוגיות – שעל פי הניתוח שלהם כל אחד מהם יביא לגיוס של כשני מיליארד דולר לטובת קרן התמיכות בעיתונות – לטובת הציבור.

 

לדבריהם מדובר במס הדומה למס הפחמן, אשר מטילות מדינות רבות על תעשיית הדלקים הפוסיליים, במטרה לממן את ניקוי הזיהום לו היא גורמת. לטענתם, ארצות הברית צריכה להטיל מיסוי דומה על פרסום ממוקד, במטרה לנטרל את האופן בו הפלטפורמות מערערות את תעשיית העיתונות ומגבירות את תפוצת "התוכן שמזהם את השיח האזרחי שלנו".

 


 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.