728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

וידאו כהרף עין

וידאו כהרף עין
סרטון ערוך בחמש דקות במקום בשעתיים. מערכת עריכת הוידאו של Wibbitz צילום מסך

אלקסה של אמזון תציג מהדורת חדשות בוידאו של הדיילי מייל באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית של חברת הסטארט-אפ הישראלית Wibbitz

העוזרת האישית "אלקסה" ( Amazon Echo Show ) של אמזון, בעלת מסך הווידאו, מתחילה לשדר את חדשות הווידאו של העיתון הבריטי ה-דיילי מייל. "אלקסה" תשדר את סרטוני החדשות של כלי התקשורת הבריטי באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית של חברת הסטארט-אפ הישראלית Wibbitz.

 

Wibbitz הוקמה ב-2009 על ידי יותם כהן – שעזב בסוף 2018 את החברה – וזוהר דיין והיא יצרה פלטפורמת יצירת ועריכת ווידאו וסאונד הפועלת באמצעות בינה מלאכותית. באמצעות הפלטפורמה ניתן, במהירות רבה ובאופן אוטומטי לחלוטין, לנתח טקסט וליצור סרטון וידאו של 40 שניות, ערוך ומוכן לשידור.

 

בחברות החדשות בעולם מעריכים את האפשרות שהפלטפורמה מעניקה לעיתונאים לערוך כתבת וידאו ללא מעורבות של אנשי מקצוע, כמו עורכי ווידאו, ואת הקיצור הדרמטי בזמני העריכה: כתבת חדשות של כדקה שנערכת במשך שעתיים על ע"י עורך ווידאו, נערכת על ידי הפלטפורמה של Wibbitz בפחות מחמש דקות.
 

המערכת הייחודית מאפשרת להזין לתוכה טקסט מסויים, כאשר בשלב הבא אלוגריתם סורק אותו ומתאים לו מדיה וויזואלית עדכנית ברשת מתוך מאגרים שהוגדו לצורך כך.
 

בוועידה שנערכה בניו יורק בשנה שעברה סיפר המנכ"ל זוהר דיין כי האלוגריתם מסוגל לזהות כל מאמר ברשת שנוגע לדוגמא בספורט, לסכם משחק, ולהפנות לחומרים ייחודיים על השחקנים שנטלו בו חלק. הוא גילה כי המערכת של החברה תומכת בכ-400 מולי"ם וארגוני חדשות ווידיאו שונים בעולם ובהם סי.בי.סי, פורבס, רויטרס, איי, פי, בלומברג, טיים, טריפאדווייזר וערוץ מזג האוויר האמריקני.
 

 

 

מנהל ההפקה של הדיילי מייל , סיימון אדוארדס, אמר כי המהדורה הדיגיטלית תהיה אחד המותגים החדשותיים הראשונים והמרכזיים שאלקסה-אקותגיש. הוא הוסיף כי צוות הדיגיטל של העיתון יכול כעת לפרסם תוכן וידאו באיכות גבוהה ולספק למנויי אמאזון חוויית צפייה תוך שימוש בדיבור וללא צורך בשימוש בידיים.
 

ב-Wibbitz אומרים כי תחום הווידאו באינטרנט וברשתות החברתיות נמצא בחיתוליו, "מי שאינו משדר ווידאו לא יימצא ברשת שהופכת לוויזואלית מאוד .לדבריהם, Wibbitz נותנת את האפשרות גם ללא מקצוענים להעלות סרטוני ווידאו איכותיים."
 

לפני כשלושה חודשים בדצמבר 2018 נקלעה החברה הישראלית לקשיים ופיטרה כ-10 אחוזים מעובדיה בניו-יורק, פריז ותל-אביב. יותם כהן מהיזמים של החברה שניהל את הפעילות בישראל עזב אף הוא, ללא קשר להליך הפיטורים בחברה, אלא כמהלך שהחל עוד קודם לכן. מנכ"ל החברה זוהר דיין אמר כי יותם כהן היה אחראי לפיתוח מאז הוקמה החברה והוא מעריך את רצונו לעבור לאתגר הבא.
 

החברה גייסה עד כה בשלושה סבבים כ-31 מיליון דולר ובין משקיעיה נמנים גופי תקשורת גדולים שמאמינים ביכולת החברה להגיע לפלטפורמת עריכה ושידור חדשותית מבוססת בינה מלאכותית, שתחסוך למערכות התקשורת הון רב. בין המשקיעים ניתן למצוא את קרן ההשקעות של ערוץ מזג האוויר האמריקאי, סוכנות הידיעות איי.פי, את קרן הורייזון, את ואת קרנות ההשקעות הצרפתיות של TF1.
 

Wibbitz אינה מדווחת על הכנסותיה, אך בשוק מעריכים כי היא טרם פרצה את תקרת הזכוכית והכנסותיה מסתכמות בעשרות מיליוני דולרים בשנה. עם זאת נאמר כי ב-2017 חוותה החברה גידול של יותר מ-200 אחוז במכירות והמגמה נמשכה גם ב-2018.
 

לחברה משרדים ברחוב אלנבי בתל-אביב שמשמשים מעבדת פיתוח עסקית, מרכז פיתוח עסקי בפריז ומרכז נוסף בניו יורק שאליו הועברה גם כל האופרציה של החברה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.