728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

להגדיר "הנצחה" מחדש

להגדיר "הנצחה" מחדש
הסטורי של אווה. שלושה מיליון ישראלים נכנסו לפרופיל של אווה, חלק גדול מהם צעירים בגילאים 13 עד 30.

הצלחה עצומה ל"הסטורי של אווה". הפרויקט שיזמו מתי כוכבי ובתו מיה רשם ב-14 השעות הראשונות מעלייתו לאוויר 100 מיליון צפיות וסוקר ב-50 מדינות

מיזם התוכן "הסטורי של אווה" שעלה לאוויר אתמול (רביעי) ב-16.00 כבר רשם 100 מיליון צפיות ב-14 השעות הראשונות שלו בלבד. פרויקט האינסטגרם קיבל סיקור ב-50 מדינות, כתבות בכמה עיתונים גדולים בעולם – בהם הניו יורק טיימס וה-וושינגטון פוסט ומעקב על ידי הבית הלבן.
 
שלושה מיליון ישראלים נכנסו לפרופיל של אווה, חלק גדול מהם צעירים בגילאים 13 עד 30. מבחינת החיפוש בגוגל, הביטוי eva story מניב נכון לעכשיו למעלה מ-250 מיליון תוצאות. יוזמי הפרויקט, איש העסקים מתי כוכבי ובתו מיה כוכבי, קיבלו היום פניות ממדינות שונות לתרגם אותו.
 

בשידור העצרת הממלכתית לציון יום השואה והגבורה שנערכה אמש ביד ושם, צפו כ-30% מצופי הטלוויזיה – בארבעה ערוצים. מדובר בירידה בשיעור הצפייה ביחס לשנה שעברה אז צפו בשידורים 32.6%.

 
בתחילת דרכו הפרויקט לווה בביקורת לא מעטה, שנשענה על הטענה כי השימוש באינסטגרם כפלטפורמה לציון מסרים הקשורים לשואה, יש בו משום זילות של זיכרון השואה. גם שילוט החוצות הנרחב לקידום הפרויקט, תחת הכותרת "אם היה אינסטגרם לילדה בשואה" עורר תגובות של תמיהה ושל הסתייגות. ואולם בתחילת השבוע, כאשר הוצג הטריילר הראשון וכאשר שורה של דמויות כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השחקנית גל גדות ואנשי הבית הלבן שיתפו ותייגו את הפרויקט, הביקורת שככה במידה רבה.
 
הפרויקט נועד לספר באינסטגרם את סיפורה של ילדה בת 13 מאוקראינה שנרצחה בשואה, באמצעות 50 פרקים של עד דקה וחצי. ההשקעה בפרויקט מסתכמת בכמיליון דולר באמצעות קרן ההשקעות בתוכן ישראלי שמנהל יונה ויזנטל, לשעבר סמנכ"ל התוכן של "יס".
 

"יום השואה השנה שייך לאווה" כתב דרור גלוברמן, מגיש התכנית Next בקשת 12. "הנערה שנספתה נוגעת בבני גילה היום, בהשקעה עצומה ונבונה. אם אתם כבר לא ״צעירים״ פנו את ביקורתכם המלומדה הצידה וחפשו איזה 'צעיר/ה'. זו אולי הפעם הראשונה שהם התחברו או הרגישו כלפי השואה. המונח ״הנצחה״ הוגדר היום מחדש".
 


 
שגיא חמץ, בעבר עיתונאי בדה מרקר וכיום בעלי חברת השיווק במדיה החברתית בלינק HAVAS, כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו כי שני בניו וכל חבריהם צופים באווה סטוריז, סטורי אחר סטורי. "הם מדברים על זה והאמת, לא מפסיקים לדבר עלך זה ובנוסף, שואלים ומתעניינים במה שקרה שם. מעולם הילדים שלי לא התייחסו ליום השואה. השנה זה אחרת לגמרי, בזכות אווה סטוריז".
 

שני הבנים שלי וכל החברים שלהם ללא יוצא מן הכלל צופים באווה סטוריז סטורי אחרי סטורי. מדברים על זה והאמת לא מפסיקים לדבר…

פורסם על ידי ‏‎Sagi Chemetz‎‏ ב- יום רביעי, 1 במאי 2019

 
עוד הוא כתב כי "זה פרויקט נועז ואחד החשובים, החדשניים והיצירתיים שראיתי עד היום במדיה החברתית. זו הצלחה פנומנלית בהשגת המטרה של הנגשת מוראות השואה לדור הצעיר והנעת שיח סביב זכר השואה. עוד ילמדו על הפרויקט הזה בבתי ספר לתקשורת ותהיה לזה השפעה על האופן בו מותגים, אולפנים וארגונים יספרו בעתיד סיפורים".

1 תגובה

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

1 תגובה

  • יפעת ראובני
    2 במאי 2019 @ 9:09 pm, 9:09 pm

    …כמה מלים אודות ״הסטורי״, העכשוי-היסטורי, של אווה[ושכמותה]:
    בשם הקידמה זכתה אווה לכמות מכובדת של צפיות; ואמנם – היא ׳קצרה׳ הצלחה[אולי גם – תשואות].
    אבל האם נכון יהיה לתת להצלחה הזאת לסחרר את מעמדו של הזכרון האוטנטי, עד כמה שהוא קשה לצפיה ונגיש פחות?
    האם נכון הוא לתת ל״סיפור של אווה״ להפוך לסדרת סיטקום, כזאת העלולה להיות מהולה בניחוח תקופתי מסוגת טלנובלה?

    לסיפור של אווה יש[כך נדמה] כוח וחיים משל עצמו, אבל[ואולי דווקא בשל כך], יש לאפשר לו להתקיים לצד הסיפורים האוטנטיים, ולא במקומם; לא כתחליף טכנולוגי, אשר יום אחד תכליתו להפיץ עצמו, ושאיפתו לפופולריות בין-רשתית, יגברו על הרצון להגיש את האמת, קשה ככל שהייתה; ותחת זאת ירככו או ישבשו אותה.

    תפוצתה של הנצחה מקדמת מרחיבה ומסייעת; אבל לא במחיר האמת.

    ראו – הוזהרנו !

    הגב

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.