728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

החדשות בזכר

החדשות בזכר
אילוסטרציה: pixabay

מחקר שבחן את הצילומים המלווים את הידיעות החדשותיות שהפיצו כלי תקשורת בולטים בפייסבוק, מגלה שתדירות הופעתם של גברים בהם כפולה משל נשים

מחקר חדש של מכון המחקר Pew, שבחן את הצילומים המלווים את הידיעות החדשותיות שפורסמו בפייסבוק על ידי כלי תקשורת אמריקאים בולטים, מגלה שתדירות הופעתם של גברים בצילומים הללו כפולה מאשר של נשים, כאשר רוב הצילומים מציגים גברים בלבד.

 
המחקר בחן את הייצוג של נשים בתמונות של ידיעות חדשותיות, שפרסמו 17 כלי תקשורת בפייסבוק מ -1 באפריל ועד ל -30 ביוני 2018. פייסבוק הוא מקור חדשות עבור 43% מהמבוגרים בארה"ב, ואילו המדיה חברתית ככלל גברה על העיתונים המודפסים כמקום בו צרכני החדשות האמריקאים החדשות צורכים את החדשות שלהם.
 

מקור: מכון המחקר Pew

 
ישנן מספר דרכים למדוד את תדירות הייצוג של גברים ונשים בצילומים המלווים פוסטים של ידיעות חדשותיות. דרך אחת היא להתייחס לכל הצילומים יחד כמרכיבים של קהל אחד גדול ולהעריך באיזו מידה יוצגו בהם נשים לעומת גברים. באופן הזה, נשים היוו 33% מכלל 53,067 אנשים שזוהו בתמונות לפוסטים שדל ידיעות חדשותיות, בעוד הגברים מהווים את 67% הנותרים.
 

דרך נוספת לבחון את הנתונים היא לבחון את השילוב של אנשים שמופיעים בכל צילום. ב-22,342 פוסטים עם צילומים שמכילים פרצופים אנושיים הניתנים לזיהוי, יותר ממחציתם (53%) הציגו באופן בלעדי גברים, ואילו פחות מרבע הראו רק נשים (22%). שאר הצילומים (25%) מראות לפחות גבר אחד ואישה אחת.
 
כל 17 כלי התקשורת שנכללו במחקר, שלא התייחס לשאלה אם התוכן של סיפורי החדשות שליוו את התמונות היה ממוקד יותר בגברים או בנשים ,הראו יותר גברים מאשר נשים בצילומים של ידיעות חדשותיות בפייסבוק, כאשר שיעור הייצוג של נשים נע בין 25%-46%.
 
הניתוח גם מגלה דרכים אחרות בהן גברים מיוצגים יותר בתצלומים המלווים ידיעות חדשותיות בפייסבוק. בתצלומים שהראו שני אנשים או יותר, מספר הגברים עלה על מספר הנשים. בנוסף, פניהם של גברים תופסים מקום רב יותר כאשר הם מוצגים, כאשר גודלן של הפנים הזכריות הממוצעות גדול ב -10% מהפרצוף הנשי הממוצע בכלל התצלומים שמציגים אנשים.
 
ייצוג הנשים בתצלומים המלווים ידיעות חדשותיות בפייסבוק, נמוך גם בהתייחס לסוגים שונים של תוכן חדשותי המוצג בפוסטים שהעלו כלי התקשורת שנבחנו. בפוסטים הקשורים לכלכלה, 22% מהצילומים הציגו נשים בעוד ש-78% התיגו גברים. בתכנים הקשורים לבידור, נשים הופיעו ב-40% מהתצלומים.
 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.