728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

לחיות בסרט

לחיות בסרט
אילוסטרציה: pixabay

המרכז לחקר נשים בקולנוע ובטלוויזיה באוניברסיטת סן דייגו: 66% ממבקרי הקולנוע באמצעי התקשורת השונים בארה"ב הינם גברים – כפול משיעור הנשים

66% ממבקרי הקולנוע באמצעי התקשורת השונים בארה"ב הינם גברים – כפול משיעור הנשים (34%) העוסקות בביקורת קולנוע. כך עולה מממצאי מחקר חדש שפורסם בסוף השבוע.
 
על פי פרסום ב-"הוליווד ריפורטר", מדובר בשיפר קטן לעומת מחקר קודם של המרכז לחקר נשים בקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת סן דייגו ב-2018, בו נמצא כי 68% ממבקרי הקולנוע הם גברים , לעומת שיעורן של הנשים – 32%, אך עדיין מדובר בשיעור כפול של מבקרים לעומת מבקרות.
 
המחקר, שנערך לראשונה בשנת 2007, בוחן מדי אביב את כל ביקורות הקולנוע שנכתבו בכלי התקשורת בארה"ב ופורסמו באתר ביקורת הקולנוע "Rotten Tomatoes". השנה נבדקו 4,750 ביקורות שנכתבו ע"י 380 בני אדם (נבדקו רק מי שכתבו לפחות 3 ביקורות שהופיעו באתר בין פברואר-אפריל השנה).
 
נמצא, כי כלי התקשורת הגרועים ביותר עבור המבקרות הן מגזינים כלליים – 78% מהמבקרים שפרסמו בהם היו גברים, בעוד שברדיו ובטלוויזיה שיעור הגברים שפרסמו ביקורות קולנוע היה 58%.
 
בדומה לשנים קודמות, המחקר בחן את המסקנות של כל ביקורת קולנוע שנחקרה, ומצא כי נשים נטו לכתוב בצורה אוהדת יותר על סרטים בכיכובן של נשים ממבקרים גברים: מבקרות קולנוע נטו להעניק לסרט עם גיבורה נשית ציון ממוצע של 78%, בעוד שגברים העניקו לסרטים הללו ציון ממוצע של 68%. לסרטים בכיכובם של גברים נתנו המבקרות ציון ממוצע של 70% – לעומת 77% ציון ממצוע שהעניקו להם המבקרים הגברים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.