728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

לא בראש חוצות

לא בראש חוצות
אחד מהשלטים של תנועת "חזון" שנתלו בירושלים.צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של תנועת "חזון".

נדחתה עתירה של תנועת "חזון" נגד עיריית ירושלים, שהורתה להסיר שלטים שנתלו בעיר לקראת מצעד הגאווה. "חזון": נחשף השקר הגדול ששמו חופש הביטוי

בג"ץ דחה הבוקר (רביעי) עתירה דחופה שהגישה תנועת "חזון" נגד עיריית ירושלים, שהורתה לחברת זוהר חוצות בע"מ להסיר בתוך שש שעות שלטי פרסום שנתלו ברחבי העיר מטעם התנועה, שמכילים את הכיתוב "אבא ואמא=משפחה. האומץ להיות נורמלי".
 
בפסיקתו של השופט יצחק עמית, נכתב כי "מהעתירה ומהבקשה עולה כי מדובר ב-85 מודעות שאמורות היו להיות מפורסמות באמצעות הסכם שנכרת עם המשיבה 2 למשך 10 ימים, החל מיום 4.6.2019. הגם שהדבר לא נאמר במפורש בעתירה, פרסום המודעות בעיתוי הנוכחי קשור ככל הנראה למצעד הגאווה שאמור להתקיים מחר (6.6.2019) בירושלים".
 
"על חומותיך ירושלים הפקדתי עותרים כל היום וכל הלילה", כתב בהחלטתו השופט עמית, שהטיל ספק בדחיפות העתירה: "העתירה והבקשה שבפני הוגשה בסמוך לשעה 01:00 בלילה, לאחר שבא כוח העותרת התדפק על דלתו של בית המשפט העליון, ועמד על כך שבאמתחתו בקשה בהולה למתן צו מניעה ובקשה לקיום דיון דחוף בבקשה…'משכך, הועברה אלי העתירה על ידי המזכירה הראשית של בית משפט זה, ובכך זיכתה אותי העותרת להקדים את ברכת השחר 'המעביר שינה מעיני ותנומה מעפעפי'".
 
השופט עמית קבע כי "דין הבקשה לצו מניעה להידחות ללא צורך בתגובה" והבהיר כי "על פניו, עומד לעותרת סעד חלופי. יש להניח כי העירייה פועלת מכוח חוק עזר עירוני… העותרת לא מיצתה הליכים".
 
השופט ציין כי לעתירה מצורף מכתב שנשלח אתמול בלילה למנהלת מחלקה בכירה לפרסום חוצות בעיריית ירושלים ובו דרישה להימנע מהסרת המודעות. "העותרת אף לא המתינה שלוש שעות לפני שאצה-רצה להתדפק על דלתו של בית משפט זה באישון לילה".
 
השופט פסק שתנועת חזון תידרש לשלם הוצאות בסך 2,500 ש"ח.
 
בתנועת "חזון" הגיבו על ההחלטה: "אנו מברכים על החלטת בג"צ שחושפת קבל עם ועולם את השקר הגדול ששמו 'חופש הביטוי'. זהו עוד צעד חשוב בתהליך ארוך, שבו הציבור הישראלי מבין כי הוא נשלט ע"י דיקטטורים שבטוחים כי מדינת ישראל שייכת לאבא ואבא שלהם".
 


 
בחודש פברואר השנה פרסם עיתון הארץ התנצלות, לאחר שבעמודו הראשון הופיעה מודעה זהה מטעם תנועת "חזון". בהארץ אמרו כי המודעה "פורסמה בטעות ולא נפרסם אותה או שכמותה בעתיד. מבחינת הארץ זוהי עמדה גזענית שאסור לתת לה מקום, כמו לכל עמדה גזענית אחרת".
 
עמוס שוקן, מו"ל הארץ, הוסיף אז: "אני בהחלט מתנצל על הפרסום. טעות שלא הייתה צריכה לקרות וקרתה לצערי. בכל מקרה, העמדה של הארץ בנושאים האלה ידועה, וברור שתוכן המודעה גזעני ולא לגיטימי".
 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.