728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

ירידה באמון ואהבת חינם

ירידה באמון ואהבת חינם

דו"ח החדשות הדיגיטליות של מכון רויטרס: למרות המאמצים של תעשיית החדשות, נרשמה עליה קטנה בלבד בשיעור הצרכנים שמוכנים לשלם עבור חדשות מקוונות

למרות המאמצים של תעשיית החדשות, נרשמה השנה עליה קטנה בלבד בשיעור הצרכנים שמוכנים לשלם עבור חדשות מקוונות; למרות שפייסבוק היא עדיין הרשת החברתית החשובה להפצת חדשות, במדינות רבות אנשים מבלים בה פחות זמן ומקדישים יותר זמן לוואטסאפ ואינסטגרם. וואטסאפ הפכה לפלטפורמה המרכזית לדיון בחדשות והפצתן במדינות לא מערביות כמו ברזיל (53%) מלזיה (50%), ודרום אפריקה (49%); האמון בחדשות נמצא בירידה ברחבי העולם, כאשר יותר אנשים מדווחים על המנעות מצריכתן.
אלה הם חלק מהממצאים שעולים מדו"ח החדשות הדיגיטליות לשנת 2019, של מכון רויטרס ללימודי עיתונות באוניברסיטת אוקספורד, שפורסם אתמול (שלישי).
 
הדו"ח השנתי השמיני של מכון רויטרס, המבוסס על סקר מקיף של 75 אלף צרכני חדשות ב -38 מדינות ברחבי העולם, בוחן את המגמות ואת נקודות המבט של קהל צרכני החדשות, לרבות מידת האמון שלהם בתקשורת, דאגתם לגבי מידע שגוי, השפעת הפופוליזם, הנכונות שלהם לשלם עבור חדשות מקוונות, שינוי השימוש בפלטפורמות מדיה חברתית ועוד.
 

 
על פי הדו"ח, הצמיחה הקלה שנרשמה במספר צרכני החדשות המשלמים עבור חדשות מקוונות, מוגבלת למספר קטן של מדינות (נורבגיה 34%, שוודיה 27%), בעוד שיעור הצרכנים המשלמים עבור חדשות דיגיטליות בארה"ב נשאר השנה יציב (16%) לאחר קפיצה משמעותית ב-2017.
 
מהממצאים עולה, כי גם במדינות בהן נרשם שיעור גבוה יותר של צרכני חדשות מקוונות בתשלום, הרוב המכריע של המשתמשים אמרו כי הם משלמים רק עבור מנוי לכלי תקשורת מקוון בודד. עם זאת, אחת ההתפתחויות המעודדות שעולות מהמחקר, היא שרוב התשלומים כיום עבור חדשות ברשת הנם "מתמשכים", ולא חד-פעמיים.
 

הדו"ח מציין שהחשש לגבי מידע שגוי ומוטעה נותר עדיין גבוה, חרף מאמצי פלטפורמות ההפצה והמו"לים לחזק את אמון הציבור בהם. בברזיל 85% מהנסקרים הסכימו עם האמירה כי הם מודאגים לגבי מה אמיתי ומה מזוייף במרחב המקוון. חששות דומים עלו גם בבריטניה (70%) ובארה"ב (67%), אך הרבה פחות בגרמניה (38%) והולנד (31%).
 
בכל המדינות שנסקרו, רמת האמון הממוצעת בחדשות ירדה בשיעור של 2% ל-42% ופחות ממחצית (49%) הנסקרים הסכימו לאמירה שהם סומכים על אמצעי התקשורת שהם עצמם משתמשים בהם. רמות האמון בצרפת ירדו ל -24% בלבד (צניחה של 11%) בשנה האחרונה, כאשר התקשורת במדינה הייתה תחת מתקפה על סיקור תנועת "האפודים הצהובים". האמון בחדשות שנמצאו באמצעות מנועי חיפוש (33%) ומדיה חברתית (23%) נשאר יציב אך נמוך מאוד.
 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.