728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

כאשר כן חשוב הגיל

כאשר כן חשוב הגיל

דו"ח: גופי שידור ועיתונים הנאבקים על תשומת הלב של צרכני חדשות צעירים יצטרכו להתייחס למערכת הציפיות שלהם, ששונה באופן מהותי מזו של צרכני חדשות מבוגרים

גופי שידור ועיתונים הנאבקים על תשומת הלב של צרכני חדשות שגילם פחות מ-35 יצטרכו לחשוב אחרת על תוכן, פורמטים ופלטפורמות אם הם יבקשו לעודד מעורבות של דור שיש לו ציפיות שונות באופן מהותי מדורות קודמים. זו המסקנה העיקרית העולה מדו"ח חדש שערכה חברת הייעוץ האסטרטגי Flamingo עבור מכון רויטרס ללימודי עיתונאות.
 
הדו"ח, "כיצד צעירים צורכים חדשות וההשלכות של כך על תקשורת הזרם המרכזי", מבוסס על תובנות ממעקב דיגיטלי אחר צריכת החדשות של צרכנים צעירים בארה"ב ובבריטניה, יחד עם יומנים וראיונות מפורטים. הממצאים מתבססים על נתונים כמותיים מדו"ח החדשות הדיגיטליות של מכון רויטרס 2019, לפיהם צרכני חדשות מתחת לגיל 35 הם פחות נאמנים למותגי חדשות מסורתיים ורובם מעדיפים מדיה חברתית ואגרגטורים של חדשות על פני גופי שידור מסורתיים או מדיה מודפסת.
 
המחקר האחרון מראה כי צעירים מונעים בעיקר במטרה להשיג התקדמות והנאה בחייהם, והדבר מיתרגם למה שהם מחפשים בחדשות שהם צורכים. הם עדיין רוצים וזקוקים לכך שהחדשות "יחברו" אותם לעולם – ויגשימו מגוון של צרכים חברתיים ואישיים שונים – אך הם לא בהכרח רואים בתקשורת המסורתית את הדרך הטובה ביותר, או היחידה, לעשות זאת.
 
זאת ועוד, תעשיית החדשות מתמודדת כעת על תשומת לב של צרכני התקשורת, בסביבה המתאפיינת בשלל הסחות דעת אחרות, ויש רמה גבוהה של חשיפה לחדשות באופן עקיף וב"רקע" – דרך מדיה חברתית, שיח מקוון אחר, בלוגרים, פודקאסטים, סרטים תיעודיים ותכניות טלוויזיה. צעירים אינם צריכים "לחפש" את החדשות, מכיוון שהם חשים שמספיק מידע מגיע אליהם.
 
מהדו"ח עולה כי התקשורת המסורתית נתפסת כאמינה בדרך כלל, אך לעיתים קרובות כפסימית מדי, צפויה ומונעת על ידי הטיות: סדר היום החדשותי המסורתי נתפס לעתים קרובות כשלילי ומדכא. רבים מהמשיבים חיפשו באופן פעיל חדשות מבדרות או מרוממות יותר במדיה החברתית.
 
עבור צעירים קריאת חדשות עשויה להרגיש לעיתים קרובות כמו סוג של "מטלה", מה שמסייע להסביר את הפופולריות של דיווחים ויזואלים חדשים כמו סיפורי אינסטגרם וסרטוני וידאו קצרים, כמו של פורמטים ארוכים אך נוחים לצריכה כפודקאסטים.
 
הדו"ח מציע מספר הצעות כיצד לייצר תוכן ופורמטים שעשויים להניע מעורבות של קהלים צעירים יותר. ראשית, על המדיה חדשותית להקל את השימוש באתרים ובאפליקציות לקבוצות גיל צעירות יותר – ולפעול לכך שהם יהיו פשוטים ואינטואיטיבים כמו פייסבוק או נטפליקס, למשל. המשמעות היא להפוך את החדשות למהנות יותר לצריכה. פירוש הדבר יכול להיות שימוש בשפה ברורה יותר, בדיווחים אינטראקטיביים יותר ובהמלצות תוכן טובות יותר המציפות תכנים שמעניינים את קהל הצעירים.
 

בנוסף, על מותגי חדשות לספר סיפורים בדרכים שמתאימות טוב יותר לרגעים שבהם צעירים נגישים לצריכת חדשות. המשמעות היא יצירת פורמטים רבים יותר המשתלבים בטבעיות בפלטפורמות סלולריות וחברתיות, כמו גם לשלב רעיונות אלה באתרים ובאפליקציות שלהם – אך מבלי לאבד את הסמכות המהימנה של מותג חדשות מסורתי.
 
האופן בו תעשיית החדשות מכסה סיפורים עשוי להידרש להשתנות, תוך התייחסות לנושאים כמו שליליות, שימוש בסטריאוטיפים ומגוון. צעירים לא רוצים שהתקשורת תימנע מסיפורים רציניים או קשים, אך הם גם רוצים לראות סיפורים שיכולים לעורר בהם השראה בנוגע לאפשרות לשינוי ולספק דרך לפעולה חיובית. קהלים צעירים יותר יגיבו לחדשות שיש להן שימוש אישי או המסייע בהתפתחותם. הם גם רעבים לסיפורים עם 'נקודת מבט', אך הם צריכים לקבל מידע באמצעות עובדות ולא על ידי דעות קדומות או אג'נדה מסויימת.
 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.