728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

מספרים בעידן ה"פוסט אמת"

מספרים בעידן ה"פוסט אמת"
אילוסטרציה: pixabay

ניסוי שנועד לבדוק את השפעתם של נתונים על אמינותן של חדשות, העלה שכתבות הכוללות נתונים מספריים אינן נתפסות כאמינות יותר בעיני קהל צרכני התקשורת

כתבות חדשותיות הכוללות נתונים מספריים אינן נתפסות כאמינות יותר בעיני קהל צרכני התקשורת, מאשר כתבות שאינן כוללות אותם. כך עולה מניסוי שנערך עם סטודנטים באוניברסיטה הבפטיסטית בהונג קונג.
 
עורכי הניסוי הציגו ל-257 סטודנטים גרסאות של אותו מאמר חדשותי: בגירסה אחת צויינו נתונים מספריים, באחרת החליפו אותם מונחים מעורפלים כמו "הרבה". גירסה שלישית כללה נתונים מספריים וגם רמה מסוימת של הדמיית נתונים.
 
לאחר קריאת המאמר, המשתתפים התבקשו להעריך עד כמה אהבו את הסיפור ועד כמה הוא אמין. הגירסה של המאמר שכללה נתונים מספריים בלבד זכתה להערכה הגרועה ביותר: גם הסיפור וגם הנתונים שלו נראו פחות אמינים, והסיפור הוערך פחות מכל הגרסאות האחרות – כולל הגרסה ללא נתונים מדויקים.
 
בנוסף לגרפים פשוטים, גרסאות מסוימות של המאמר הכילו סרטוני אנימציה עם קריינות וקישור למערך הנתונים המקורי. מהתוצאות עולה, כי התוספת של קטע הוידאו לא שיפרה את האמינות הנתפשת של המאמר (בהשוואה למאמר עם התרשימים הסטטיים).
 
עורכי הניסוי מדגישים את ההבדלים בקלות ההבנה של המאמרים: הגרסה ללא הנתונים המספריים נתפסה כמובנת ביותר. הוספת נתונים מספריים בטקסט היא האפשרות שהתבררה כגרועה ביותר, בעוד שמאמרים עם סרטון המסביר את הנתונים דורגו במקום השני.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.