728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

"נקודת אור נדירה"

"נקודת אור נדירה"
על פי נתוני חברת האנליטיקה Chartable, פודקאסטי חדשות מהווים בערך חמישית (21%) מהפרקים הפופולאריים ביותר במדירוג של אפל בארצות הברית.אילוסטרציה: Shutterstock

לא רק ה- Daily של הניו יורק טיימס: דו"ח של מכון רויטרס מגלה כי מספר הפודקאסטים החדשותיים ברחבי העולם עלה בקרוב ל-12 אלף בין ינואר לאוקטובר 2019

מספר הסכתי החדשות (news podcasts) ברחבי העולם עלה בכמעט 12 אלף בין ינואר לאוקטובר 2019 – עלייה של כשליש (32%). כך עולה מדו"ח חדש של מכון רויטרס, מהראשונים שמנסה לסווג את המגזר המתהווה הזה. מממצאי הדו"ח עולה כי תכניות אירוח וראיונות הם תת הז'אנר הפופולרי ביותר בהסכתי החדשות, לצד סדרות עלילתיות חד פעמיות, אך חדשות יומיות הפכו למוקד יותר ויותר חשוב.
 
הדו"ח זיהה כ-60 פודקאסטים יומיים של חדשות בחמש מדינות שנחקרו (ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, צרפת ושוודיה) – שרובם הושקו במהלך 18 החודשים האחרונים. כמה מהפודקאסטים החדשים הפופולריים ביותר בארצות הברית – כמו ה- Daily של ה"ניו יורק טיימס"- מושכים קהלים של מיליונים, בעוד שאחרים נאבקים בשוק שהתחרות בו גוברת. בדו"ח נמצא כי מו"לים משקיעים השקעות משמעותיות בהסכתי חדשות בתקווה למשוך קהלים צעירים יותר, לבנות הרגלים ולייצר הכנסות נוספות.
 

המחבר הראשי של הדו"ח, ניק ניומן, אומר כי פודקאסטים חדשותיים הם נקודת אור נדירה לתעשיית החדשות: "קהלים גדולים יותר, מדידה טובה יותר וגישה נוחה יותר חברו לשינוי כלכלת הפודקאסטים החדשותיים. בתורו, זה מעודד מפרסמים להשקיע ביצירת תוכן איכותי יותר, בהפצה טובה יותר ומונטיזציה, במעגל צמיחה טוב יותר. "
 
הדו"ח מגלה כי ההתעניינות של מפרסמים גבוהה הרבה יותר בארה"ב מאשר במדינות אחרות, בהן הושקעו עד כה פחות משאבים בתוכן חדשותי מקורי. עוד נמצא כי למרות שהאזנה לפודקאסטי חדשות מושכת קהלים צעירים יותר, הם נוטים להיות עשירים ומשכילים יותר. בניגוד לרדיו, הפודקאסטים טרם ביצעו פריצה גדולה עם קהלי הזרם המרכזי.
 
המחקר זיהה שלוש תת-קטגוריות של פודקאסטים חדשותיים יומיים:
מיקרו הסכתים באורך של בין 1 ל -5 דקות למשל BBC Minute.
פירסומי חדשות באורך של בין 6 ל -15 דקות, למשל Up First של הרדיו הציבורי בארה"ב.
הסכתי עומק באורך של בין 15 ל 30 דקות, למשל The Daily של הניו יורק טיימס.
 
הניו יורק טיימס מעסיק כ-15 עובדים ייעודיים ב- The Daily. הגרדיאן מעסיק עשרה ב- Today in Focus ו-The Intelligence של האקונומיסט – שמונה. בקצה השני של הסקאלה, שוורץ מדיה באוסטרליה, לה פריזיין ולס אקוס בצרפת, כולם מייצרים את הפודקאסטים היומיים שלהם עם ארבעה או חמישה אנשי צוות – המונים בדרך כלל מארח אחד או שניים, 2-3 מפיקים ואיש קול.
 
פודקאסטים חדשותיים מהווים חלק קטן (6%) מתוך 770 אלף הפודקאסטים הקיימים, כפי שהם מסווגים על ידי אפל. על פי נתוני חברת האנליטיקה Chartable, פודקאסטי חדשות מהווים בערך חמישית (21%) מהפרקים הפופולאריים ביותר במדירוג של אפל ארצות הברית. תמונה דומה ניתן לראות גם במדינות אחרות, כאשר שליש (34%) מהפודקאסטים המובילים בצרפת מסווגים כחדשות, קצת פחות מחמישית בשבדיה (18%), אוסטרליה (18%) ובריטניה (16%).


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.