728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

הרייטינג של "כאן" לא יימדד

הרייטינג של "כאן" לא יימדד

סופית: תאגיד השידור פורש מוועדת המדרוג. "שיטת המדידה, פיפל מיטר, אינה רלוונטית ל-2019 ולעובדה שקיימות פלטפורמות דיגיטליות, שם שיעור הצפייה בנו גובה בהרבה"

מועצת תאגיד השידור הציבורי אישרה השבוע סופית את פרישת התאגיד מהוועדה הישראלית למדרוג בסוף 2019. המשמעות היא שמהחודש הבא לא יימדד הרייטינג של שידורי כאן 11 בטלוויזיה.
 
בכך קיבלה המועצה, בראשות גיל עומר, את טענתם של גורמי מקצוע בתאגיד ולפיה המדידה בשיטה הנוכחית אינה מתאימה לתאגיד ואינה מבטאת את סך הצפייה בכל הפלטפורמות, בכלל זה הצפייה בדיגיטל.
המועצה הנחתה את התאגיד לפרסם מדי יום את נתוני הצפייה בדיגיטל ואת המדדים שעל פיהם נעשית המדידה.
 
על פי חוות דעת של אנשי המקצוע שהוגשה למועצה, שיטת המדידה הנוכחית, פיפל מיטר, שבה משתמשת ועדת המדרוג, המודדת רק את הצפייה בטלוויזיה ולא את יתר הפלטפורמות באמצעותן נעשית הצפייה בתכניות השונות, אינה רלוונטית לתאגיד ועולה מיליוני שקלים בשנה.
 
"מדידת הרייטינג המיושנת באמצעות הפיפל מיטר, אינה מותאמת לשינויים מרחיקי הלכת בהרגלי הצפייה בישראל, ירידה בהיקף הצפייה בטלוויזיה ועלייה הצפייה בדיגיטל", נאמר בחוות הדעת. עוד נטען כי השימוש בשיטת הפיפל מיטר אינו מודד באופן מייצג את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים, ולכן יש צורך במודל מדידה חדש ובטכנולוגיה מתקדמת.
 
בתאגיד אומרים כי כל התכנים של הערוץ עולים לדיגיטל לפני שידורם בטלוויזיה וזוכים שם לחשיפה רבה.
 
בכנס אילת לעיתונות שהתקיים בחודש שעבר, אמר מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, בהתייחס למדידת הצפייה: "לאריה גולן, המשדר יומן אקטואליה ברשת ב' יש חצי מיליון מאזינים. האם זה שווה יותר או פחות מחצי מיליון הצופים שיש ליונית לוי בחדשות 12 או לתמר איש שלום שיש לה 200 אלף צופים בחדשות 13? לכן המלצתי בפני מועצת התאגיד שנפרוש מוועדת המדרוג. את כתבות המגזין שלנו המשודרות אחרי מהדורות החדשות צורכים מאות אלפי איש בדיגיטל. על כל צופה במהדורת החדשות שלנו בטלוויזיה, יש לנו 7 צופים בדיגיטל ועל כל צופה בכלל תכניותינו בטלוויזיה יש לנו 3 צופים בדיגיטל. ועדת המדרוג לא רלוונטית ל-2019. וזה בזבוז כספים שנהיה חברים בגוף שלא מודד אותנו כראוי".
 

בתמונה 📸: כאן זוכה (שוב) בתואר הערוץ הנצפה ביותר ביוטיוב ל-2019 (כפי שהוכרז בכנס יוטיוב ישראל שנערך ביום שני…

פורסם על ידי ‏כאן‏ ב- יום רביעי, 11 בדצמבר 2019

 
הוועדה למדרוג, גוף ללא מטרת רווח ובלתי תלוי, פועלת משנת 95', במטרה למדוד את שיעורי הצפייה בטלוויזיה הישראלית. במסגרת שיטת הפיפל מיטר של מדידת הצפייה, מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה של משתתפי הפאנל, המונה כיום 700 משקי בית וכ-2,200 פרטים, שמוגדרים על ידי הוועדה כמדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל. המכשירים עוקבים אחר כל פעולת הפעלה, מעבר מערוץ לערוץ וכיבוי במקלטי הטלוויזיה. המדידה נעשית ברציפות בכל שעות היממה 24/7.
 
פעילותה של ועדת המדרוג ממומנת על ידי הגופים המשדרים, איגוד המפרסמים והפרסומאים והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. נתוני הרייטינג שמספקת הוועדה הם הבסיס למכירת הפרסום של הערוצים המסחריים.
 
לגבי התאגיד, אמנם לגוף שידור זה יש נתוני צפייה נמוכים בטלוויזיה, ואולם ביוטיוב' "כאן" של התאגיד הוא הערוץ הנצפה ביותר מבין כל שאר גופי השידור זו השנה השנייה ברציפות. זאת, לפי נתונים שיוטיוב ישראל מסרה השבוע, לא כולל נתוני צפייה של כאן חינוכית שמחזיקה בעמוד יוטיוב נפרד.
 
מוועדת המדרוג נמסר בתגובה: "הפרישה מהוועדה לא תפתור לתאגיד את נתוני הצפייה של 'כאן 11'. הרעיון שגוף שידור ציבורי ידווח בעצמו על תוצאותיו לא קיים בשום מקום בעולם. טענות התאגיד כאילו בקשותיו ובהם מדידת הדיגיטל והרדיו לא נענו תמוהות. שני הנושאים עלו ואושרו בוועדה למדרוג".

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.