728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

שהחדשות "ימצאו אותנו"

שהחדשות "ימצאו אותנו"
אילוסטרציה: pixabay

מחקר: חשיפה מקרית לחדשות באמצעות מדיה חברתית עלולה לבסס את התחושה בקרב צרכני תקשורת שהם יכולים להשאר מעודכנים גם מבלי לחפש אחר חדשות באופן פעיל

שכיחות הידיעות החדשותיות במדיה החברתית מגדילה באופן משמעותי את ההזדמנויות של אנשים להתקל בהן כתוצר לוואי של פעילויותיהם המקוונות. עם זאת, ממצאי מחקר שבחן את ההשפעה של חשיפה מקרית לחדשות באמצעות מדיה חברתית, מצביעים על כך שצריכת חדשות באופן הזה עלולה לבסס את התחושה בקרב צרכני תקשורת שהם יכולים להשאר מעודכנים גם מבלי לחפש אחר חדשות באופן פעיל.
 
החוקרים ביצעו סקר בשתי פעימות, במרווח של שמונה חודשים, בקרב 1008 משתתפים, שנשאלו על תדירות ההתקלות המקרית שלהם בחדשות במדיה חברתית, על מידת הבטחון שלהם בכך שחדשות חשובות "ימצאו אותם" ללא מאמץ פעיל מצדם ועל תדירות החיפוש הפעיל שלהם אחר חדשות.
 
החוקרים מצאו שככל שמשתתפי הסקר דיווחו על יותר מקרים של התקלות אקראית בחדשות במדיה החברתית, הם פחות חיפשו אחריהן באופן יזום באתרי חדשות או בתקשורת מסורתית. מפגשים מקריים אלה גם חיזקו בקרב המשתתפים את התחושה שחדשות חשובות "ימצאו" אותם בסופו של דבר, אם באמצעות מדיה חברתית או חברים. גישה זו, בחלקה, מתווכת את ההשפעה השלילית של צריכת חדשות מקרית על צריכת חדשות פעילה.
 
ממצאי המחקר פורסמו במאמר “Incidental Exposure to News on Social Media, News-Finds-Me Perception, News Efficacy, and News Consumption” ב- the journal Mass Communication and Society

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.