728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

מצב חיינו הדיגיטליים

מצב חיינו הדיגיטליים
אילוסטרציה: pixabay

דו"ח בזק על מצב האינטרנט בישראל: צורכים יותר טלוויזיה בסטרימינג, צופים בטלוויזיה במקביל לגלישה בטלפון הנייד ומאזינים יותר לפודקאסטים בזמן נסיעה

מספר הגולשים באינטרנט בישראל בסוף שנת 2019 עומד על כ-6.6 מיליון איש. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-9 גיגה בממוצע ביום. תחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר 76% מגבים תמונות וסרטונים ושומרים מידע על גבי הענן, 27% מהבתים בישראל חכמים ו- 24% מהגולשים חוו מתקפת סייבר.
כך עולה מממצאי הדו"ח השנתי של חברת בזק למצב האינטרנט בישראל לשנת 2019, שפורסם היום (שלישי).
 
חברת בזק מסרה כי הדו"ח מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על דפוסי השימוש באינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב 1,400 מרואיינים בגילאי 13+ מכלל המגזרים ובנוסף כלל הסקר לראשונה גם מדגם ילדים בגילאי 8-12. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, כוללים קטגוריות שונות המשקפות, לדברי בזק, את תמונת המצב של החיים בישראל בעידן הדיגיטלי לשנת 2019.
 

 
מהדו"ח עולה כי 91% בקרב כלל הגולשים בישראל עושים שימוש באפליקציית וואטסאפ, אחריה פייסבוק עם 81% ואינסטגרם עם 52% אחוזים. פייסבוק מזוהה יותר עם הקהל הבוגר עם 85%, לעומת 50% גולשים מקרב בני הנוער שציינו שפעילים בפייסבוק. אחרי הוואטסאפ, האפליקציה המובילה בקרב בני הנוער היא אפליקציית האינסטגרם עם 81%. מעניין לראות שאפליקציית הטיקטוק הפכה השנה לבולטת יותר ובעיקר בקרב הקהל הצעיר, כאשר 60% מהילדים כבר פעילים ברשת זו.
 
פייסבוק ממשיכה לבסס את עצמה כרשת קהילתית ופחות אישית, עם 16 קבוצות בממוצע לכל אחד מאיתנו, וזאת על חשבון השימוש האישי יותר. רוב הישראלים מתאחדים לקבוצות בנושאים כמו הומור, אוכל, טיולים ועוד. רשת הטלגרם יותר מהכפילה את עצמה השנה עם 23%, לעומת 12% בלבד בשנת 2018. נתון מעניין מהדוח מראה כי מרבית המשתמשים ברשת הם גברים.
 
על פי הדו"ח, תופעת ה-"Sharenting" (הורים משתפים ברשת) בולטת מאוד השנה, כאשר 52% מההורים מאמינים שיקבלו יותר לייקים אם יעלו תמונה של ילדיהם ו-33% מתוכם בודקים לפחות פעם בשעה את כמות הלייקים שקיבלו לתמונה שהעלו. במקביל, כשליש מבני הנוער בודק לייקים כל כמה דקות ו-59% מבני הנוער חשים אכזבה מכמות הלייקים שקיבלו.
 
כ-70% מהנסקרים טוענים שהרשתות החברתיות גורמות להם להרגיש חלק מקהילה ובמקביל מעל ל-36% טוענים שהרשת ממש מסייעת להם לקבל תמיכה רגשית. בתוך כך, כ-50% טוענים שהרשת משמשת להם פלטפורמה לביטוי מיטבי. עם זאת הרשת החברתית גם מכניסה לנו מתח לחיים, כאשר 45% מבני הנוער טוענים שהרשת גורמת להם להרגיש שהחיים של אחרים יותר מאושרים ו-55% מבני הנוער מרגישים שהם מחמיצים חוויות מהנות שאחרים חווים (FOMO – Fear of missing out).
נתונים אלו משתקפים היטב גם בתופעת המציאות המדומה שהרשת יוצרת לעיתים, כאשר 60% מבני הנוער מודים שהם מעלים תמונות ורודות יותר מהמציאות.
 
נתון מעניין נוסף בואכה מערכת בחירות נוספת: כמחצית מבני הנוער שינו את עמדתם הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות החברתיות. 48% בקרב בני הנוער, לעומת 31% מהבוגרים.
 
בתחום צריכת תוכני הטלוויזיה – 30% מהישראלים כבר צורכים טלוויזיה בסטרימינג על גבי האינטרנט. גם הפודקאסטים תופסים תאוצה, כאשר שליש מהישראלים דיווחו כי מאזינים לפודקאסט ועושים זאת בעיקר תוך כדי נסיעה. הנושאים העיקריים שמאזינים להם הם היסטוריה, כלכלה והייטק. עוד ניתן לראות בדוח כי כשאנחנו צופים בטלוויזיה אנחנו עושים זאת במקביל לגלישה בטלפון הנייד. התופעה מתחזקת ככל שהגיל יורד, כאשר 75% מבני הנוער (גילאי 13-17) ציינו שהם גולשים בנייד במקביל לצפייה בטלוויזיה, לעומת 45% מהבוגרים (גיל 55 ומעלה).

1 תגובה

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

1 תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.