728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

עלייה בחשיפה לעיתונים

עלייה בחשיפה לעיתונים

סקר TGI לסיכום 2019: שיעור החשיפה לעיתונים בימי חול עלה ל-46.5% לעומת 44.3% ב-2018; ממוצע שיעור החשיפה השנתי לרדיו נותר יציב - 65.7% בימי חול. ומי מוביל?

מי שהספיד את העיתונות המודפסת, אולי עשה זאת מוקדם מדי. אחרי ירידה רצופה במשך שלוש שנים, ב-2019 עלה שיעור החשיפה לעיתונים המודפסים בימי חול ל-46.5% לעומת 44.3% ב-2018. כך עולה מסקר  TGI לשנת 2019. גם בתפוצת העיתונות בסופי השבוע חלה ב-2019 עלייה ל-52%, לעומת 49.2% בשנת 2018. הסקר, שנעשה בחסות איגוד חברות הפרסום, דגם את המגזר היהודי בלבד (גילאי 18 ומעלה), ללא המגזר הערבי, שבו מופצים כלי תקשורת יעודיים.
 
לדברי איתן כסיף, מנכ"ל קנטאר ישראל, שערכה את הסקר, שינוי המגמה ב-2019 נובע ככל הנראה מהאירועים הפוליטיים בישראל ובמרכזם שלוש מערכות הבחירות שהתנהלו באותה שנה. הדבר גם משתלב בעלייה בשיעור משתתפי הסקר שהשיבו בחיוב להיגד "אני מוצא את עצמי משתתף בוויכוחים פוליטיים לעתים קרובות".
 
לא מן הנמנע כי האירועים המדיניים האחרונים, הכרוכים בפרסום "תכנית המאה" על השלכותיה הפוליטיות, המדיניות ואף הביטחוניות, יביאו להמשך המגמה של עלייה שיעור החשיפה לעיתונות מודפסת בחודשים הקרובים.
 
העלייה בשיעור החשיפה הקיפה את רוב העיתונים בשפה העברית, למעט "גלובס" והשבועון "מקור ראשון".
 
את טבלת החשיפה לעיותנים באמצע השבוע ממשיך להוביל "ישראל היום", המופץ חינם, שרשם ב-2019 עלייה ל-30.6% (לעומת 29% בשנה הקודמת), בעוד שמתחרהו , עיתון "ידיעות אחרונות", עלה אף הוא ל-29.6%.( לעומת 25.7% בשנה הקודמת).
 
העיתון השלישי בשיעור החשיפה הוא "הארץ", העומד הרחק משני העיתונים המובילים בתפוצה. שיעור החשיפה אליו ב-2019 היה 4.9%. ל"מעריב" שיעור חשיפה של 4.5% בגרסה החינמית המופצת במקומות שונים בארץ, בעוד של"מעריב השבוע" המופץ בתשלום שיעור חשיפה של 3.2%.
 
בסופי השבוע, "ישראל היום" ניצב במקום הראשון עם שיעור חשיפה של 31%, בפער מזערי לעומת "ידיעות אחרונות" המשיג 30.7%. ל"מעריב סופהשבוע" שיעור חשיפה של 5.7% ואחריו "הארץ" עם 5%.
 
מבין העיתונים הדתיים – לאומיים, לעיתון "בשבע", המופץ בחינם, שיעור החשיפה המוביל – 6.7%, ואילו השבועון "מקור ראשון" יציב עם "3.5%.
 
מבין העיתונים הכלכליים, "כלכליסט", מבית "ידיעות אחרונות" הוא המוביל, עם חשיפה של 11.1% (לעומת 9.9% ב-2018), לפני "דה מרקר", מקבוצת "הארץ", עם 5.1% (לעומת 5%) ו"וגלובס", העומד בפני שינויים בתחום הדיגיטלי, שיתבטאו בקביעת חומות תשלום, ששיעור החשיפה שלו 4.3% (ירידה של 10.5%). החשיפה ל"גלובס" בסופי השבוע נמוכה אף יותר ועומדת על 2.9%.
 
בגזרת הרדיו, אין שינוי בשיעור החשיפה ב-2019 לעומת השנה הקודמת , והוא עומד על 65.5% ביום חול. התחנה המובילה היא גלגלצ, אף שחלה ירידה בחשיפה לה ל-29.1%. מבין התחנות הארציות המשדרות אקטואליה, גלי צה"ל משיגה ב-2019 שיעור חשיפה של 22%, בפער קטן לעומת רשת ב' ששיעור החשיפה לה היה 20.9%.
 
ברדיו האיזורי, תחנת אקו 99 ממשיכה לעמוד במקום הראשון למרות ירידה קלה בשיעור החשיפה ל- 9.4%. צמודה אליה תחנת רדיו ללא הפסקה 103, שעלתה מעט ל-9.3%. במקום השלישי – תחנת רדיוס, שירדה ל-7.1%.
 
מבין תחנות הרדיו במגזר החרדי, מובילה תחנת קול חי עם שיעור ההאזנה של 4.5% (ירידה לעומת 2018) ואחריה קול ברמה שעלתה ל-3.6%
 
בגזרת השבועונים, "לאשה" הוא עדיין השבועון הנקרא ביותר, אך שיעור החשיפה לו ירד ב-2019 ועומד על 5.6%, לעומת 6% בשנה הקודמת. במקום השני, בהפרש ניכר, ניצב "פנאי פלוס", עם שיעור חשיפה של 3% (לעומת 2.5% בשנה הקודמת).

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.