728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

וְזוֹ טְרֵפָה

וְזוֹ טְרֵפָה
שרימפסים בפרסומת של רשת "טיב טעם".צילום מסך, יוטיוב

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית דורשת מהרשות השנייה למנוע שידור פרסומות לאוכל לא כשר, בטענה ש"מדובר בפגיעה בלתי מוצדקת ברגשות הדת והציבור"

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית פנתה אתמול (ראשון) לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בדרישה להסיר משידורי הטלוויזיה תשדירי פרסומת בהן מוצג אוכל שאינו כשר.
 
בפנייתה של התנועה למנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, היא מצביעה על כך שבימים אלה משודרות בערוצים המסחריים פרסומות לרשת המזון טיב טעם, שבהן משווקים בשר חזיר וחסילונים (שרימפס). כמו כן שודרה פרסומת לפיצה-בורגר של דומינוס פיצה, שמציעה מאכלי בשר וחלב יחד.
 

הפרסומת לפיצה-בורגר של דומינוס
 
במכתבה התנועה מביעה "שאט נפש וזעזוע עמוק מהפגיעה הצורמת ברגשות הציבור וברגשות הדת. זוהי פגיעה פומבית, מבזה, צינית, ועזת פנים. מדובר בפגיעה גסה, קשה, משמעותית, בעלת עוצמה ניכרת ובלתי מוצדקת".
 
התנועה מציינת בפנייתה כי כללי הרשות השניה (אתיקה בפרסומת בטלוויזיה) נקבע בין היתר ש"לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שיש בו משום פגיעה בכבוד האדם, בטען הטוב או ברגשות הציבור", וכי "לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור".
 

יש כאן ניסיון ברור לעצב מחדש את צביונה של מדינת ישראל באמצעות פרסומות תמימות. הגשנו תלונה על כך למנכ"ל הרשות השנייה

גם…

פורסם על ידי ‏התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית‏ ב- יום ראשון, 2 בפברואר 2020

 
לטענת התנועה, הפרסומות האמורות "מפרות כללים אלה באופן מובהק (…) פגיעה ברגשות הציבור אין משמעה פגיעה רק ברגשותיו של מיעוט דתי, אלא גם בציבורים אחרים בחברה פתוחה, הסבורים כי שימוש במסגרת פרסומת הפוגעת במסורת ישראל בכלל, ובאכילת חזיר ובשר וחלב יחדיו, נושאים לגביהם קיים קונצנזוס בקרב חלק רחב בחברה הישראלית, כולל זו החילונית, הוא פוגעני, מתריס ופוגע בלכידות ובאחדות הע וקורע את החברה במחלוקות מיותרות ופוגע אנושות בהגדרה הבסיסית של מדינה יהודית, הממוקמת בניסוח אף לפני דמוקרטית".
 
לבסוף טוענת התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית כי "אמנם נכון שיש תכניות בהן מוצג אוכל טרף. אולם קיים הבדל מובהק בינן לבין פרסומת בה ניכרת כפייה על הצופה השבוי. בעוד שבסקירה קולינרית – לרוב על תרבויות אחרות – האופי הוא בידורי ולא מחייב, והצופה רשאי לבחור על פי התוכן המוצע, באיזה תכניות לצפות, הרי שבפרסומת יש עידוד לצרוך מוצר מסוים והפרסומת מופיעה על המרקע, ללא הודעה מוקדמת בכל רגע נתון, בשעות צפייה. למעשה באמצעות שימוש במשאב שידור ציבורי ניתנת במה לתעמולה שנועדה להשפיע על אופיה וציביונה של מדינת ישראל, תוך שחיקת סמל הכשרות היהודית, כעליה מסרו יהודים את נפשם לאורך הדורות".
 
שוויקי, שהתבקש להגיב על הפנייה, העדיף להימנע מכך.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.