728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

הגירה בזכר

הגירה בזכר
אילוסטרציה: Shutterstock

ממצאי מחקר שניתח קרוב ל-350 אלף דיווחי חדשות בנושאי הגירה בגרמניה מצביעים על תת-ייצוג מובהק לנשים מהגרות. כיצד הדבר קשור לדעת הקהל?

מהגרות נוכחות הרבה פחות ממהגרים בדיווחי החדשות בגרמניה בנושא הגירה. כך עולה ממצאי מחקר שערכו פאביין לינד מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטת וינה וכריסטין מלצר מאוניברסיטת מיינץ, שניתח את תכנם של קרוב ל-350 אלף דיווחי חדשות הקשורים להגירה בתקשורת בגרמניה.
 
החוקרות חיפשו דיווחי חדשות הקשורים להגירה בכלי התקשורת בגרמניה, במסד הנתונים LexisNexis ובארכיוני סוכנות החדשות APA. המדגם הסופי מנה קרוב ל-350 אלף דיווחים , שפורסמו על ידי שמונה כלי תקשורת בשנים 2003-2017. החוקרות ניתחו באופן ידני כמה מאותם דיווחים וזיהו מילות מפתח, דרכם אלגוריתם יכול לזהות נוכחות של נשים מהגרות או גברים מהגרים.
 
הניתוח האוטומטי הסופי הניב תוצאה ברורה: תת ייצוג מובהק של נשים מהגרות בכל המדגם- בפחות מרבע מהדיווחים, במקרה הטוב. בממוצע, נשים היו נוכחות ב -19% בדיווחי החדשות של המדגם. לעומת זאת, גברים מהגרים היו נוכחים בלמעלה מ- 80 אחוז מהדיווחים.
 
החוקרות הזהירו כי תת-הייצוג של נשים בדיווחי החדשות בנושא הגירה עלול להוביל להשלכות בעיתיות. ראשית, בהגבלת יכולתן של נשים מהגרות להשמיע את קולן ודעותיהן. שנית, ייצוג-יתר של מהגרים גברים יכול להשפיע על דעת הקהל – כאשר ידוע כי הסנטימנט הציבורי כלפי גברים מהגרים נוטה להיות שלילי יותר מאשר הסנטימנט הציבורי כלפי נשים מהגרות.
 
המאמר “Now you see me, now you don’t” פורסם בכתב העת Feminist Media Studies.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.