728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

רק שמונה דקות בשבוע

רק שמונה דקות בשבוע

על פי מחקר חדש של מכון רויטרס ללימודי עיתונאות, זה פרק הזמן הממוצע שבילו צעירים בבריטניה באתרי חדשות מקוונים במהלך מערכת הבחירות האחרונה

צעירים בריטים (18-34) בילו בממוצע שמונה דקות בלבד בשבוע באתרי חדשות במהלך מערכת הבחירות האחרונה בממלכה והראו נטייה מועטה לצרוך חדשות ממקורות מסורתיים. לעומת זאת, אנשים מבוגרים (35-65) צרכו חדשות מקוונות בהיקף גדול כמעט פי שלושה (22 דקות בשבוע) וצרכו יותר טלוויזיה, רדיו ועיתונות מודפסת.
 
כך עולה מממצאי ניתוח מפורט ומקיף של השימוש בחדשות במהלך הבחירות בריטניה ב 2019, שנערך במכון רויטרס ללימודי עיתונאות באוניברסיטת אוקספורד, על סמך מחקר מעקב ייחודי אחר צריכת החדשות המקוונת של 1,711 אנשים במהלך קמפיין הבחירות שארך שישה שבועות, בשילוב סקרים שנערכו לפני ואחרי ההצבעה.
 
חשיפת אתרי החדשות בקרב כלל האוכלוסייה המקוונת הייתה רחבה (72%), אך היא הובילה למעורבות נמוכה של גולשים, באופן יחסי. למרות החשיבות הקריטית של תוצאות הבחירות להכרעה בנושא הברקזיט, העניין הציבורי בהן דעך במהלך הקמפיין והביקורים באתרי החדשות במהלכו הקיפו 3% בלבד מכלל הזמן במרחב המקוון.
 
"דיונים רבים, בקרב האליטה ובקרב הציבור, לפני, במהלך ואחרי הבחירות התמקדו בסיכונים של קיטוב פוליטי (במיוחד סביב סוגיית הברקזיט), אולם הניתוח שלנו מצביע על כך שהנושא הגדול יותר יכול להיות שאנשים רבים כלל לא מעורבים בצריכת חדשות. הראיות לכך שהמצביעים הצעירים בילו רק כמה דקות ביום באתרי חדשות מקוונים, יובילו לדאגה ניכרת בקרב מי שחוששים מהעדר מעורבות פוליטית וממצב בריאותה של הדמוקרטיה" אומר ניק ניומן, ממחברי הדו"ח.
 
ממצא מעניין שעלה במחקר, הוא שלמרות שהמפלגות הפוליטיות השקיעו מאות אלפי פאונדים על פרסום במדיה החברתית, רק 14% מהנשאלים בסקר אמרו כי ראו אחד מהפרסומים הללו ברשת. זאת, לעומת כמעט שני שלישים (63%) שראו עלון פוליטי ו-9% שנציג של מפלגה פוליטית ביקר בביתם.
 
על פי נתוני הסקר, הטלוויזיה ממשיכה למלא תפקיד חשוב, הן בהגעה לקהלים מגוונים והן בסיוע בהגדרת האפשרויות של הבוחרים. כשליש (35%) מהצופים בעימותים בטלוויזיה אמרו כי הם סייעו להם בהחלטה עבור מי להצביע בסופו של דבר. עם זאת, רק כ- 20% מהמדגם צפו בעימותים הללו ישירות בטלוויזיה. השאר נחשפו אליהם באמצעות אתרי אינטרנט או במדיה חברתית.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.