728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

המניעים למעבר ל"צד השני"

המניעים למעבר ל"צד השני"
אילוסטרציה: pixabay

מחקר: עיתונאים ש"ערקו" מהמקצוע לטובת קריירה בתחום יחסי הציבור, חשו שתנאי העבודה שלהם הולכים ומידרדרים ופוגעים ביכולתם לייצר עיתונות איכותית

עיתונאים ש"ערקו" ועזבו את העיסוק במקצוע לטובת קריירה בתחום יחסי הציבור, עשו זאת מכיוון שחשו שתנאי העבודה שלהם הולכים ומידרדרים ופוגעים ביכולתם לייצר עיתונות איכותית. רבים הרגישו שהקריירה שלהם נקלעה למבוי סתום, עם מעט סיכויים לקידום נוסף או לשיפור עצמי.
 
כך עולה ממחקר של ברנדט קסטר מאוניברסיטת ארסמוס ברוטרדם ומיראם פרנגר מאוניברסיטת אמסטרדם. השניים ראיינו 11 עיתונאים לשעבר, שנטשו את העיתונות לטובת קריירה בתחום יחסי הציבור.
 
אף אחד מהמרואיינים לא ציין שכר טוב יותר כמוטיבציה "לחצות את הכביש", אך הם ראו שהקריירה משתנה כדי להציע הזדמנויות חדשות ומרתקות.
 
כאנשי יחסי ציבור, המרואיינים הביעו אכזבה מהירידה באיכות המקצוע בו עסקו, ומהאופן בו חומרי יחסי ציבור רבים מטופלים על ידי עיתונאים "בקלות רבה מדי".
 
במאמר – “The Turncoat Phenomenon: Role Conceptions of PR Practitioners Who Used To Be Journalists” – שפורסם בכתב העת Journalism Practice – מציינים החוקרים כי האתוס העיתונאי לא עזב את העיתונאים לשעבר, ש"עברו לצד השני", וכי הם עדיין רואים עצמם כמי שנותנים שירות ציבורי, ומביעים הערכה לעיתונאים מעמיקים וביקורתיים. עם זאת, ה"עריקים" נאלצו להסתגל לשינוי משמעותי, כשצרכי המעסיק שלהם קודמים לאלה של הציבור.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.