728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

במצולות הזיוף

במצולות הזיוף
אילוסטרציה: pixabay

מחקר: סרטוני Deepfake אינם מטעים בהכרח את קהל צרכני התקשורת, אך הם מגבירים את חוסר הוודאות ובכך מורידים את מידת האמון בחדשות

סרטוני Deepfake, שנוצרו באמצעות טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית ומציגים תוכן מזויף שנראה אמיתי, אינם מטעים את קהל צרכני התקשורת, אך הם מגבירים את חוסר הוודאות ובכך מורידים מידת את האמון בחדשות. כך עולה מניסוי מקוון שביצעו חוקרים באוניברסיטת Loughborough עם מדגם מייצג סטטיסטי של האוכלוסייה הבריטית.
 
המשתתפים נשאלו תחילה על הדמוגרפיה שלהם ועל מידת האמון הכללי שהם רוחשים לחדשות במדיה החברתית. לאחר מכן, הוצג להם אחד משלושה סרטוני Deepfake. בסרטונים נראה נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה המכנה את הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ בכינוי הגנאי “dipshit”. אחד מהסרטונים הסתיים בגילוי על כך שהסרטון מזויף. לאחר מכן נשאלו המשתתפים האם הם מאמינים שאובמה באמת קרא לטראמפ "dipshit". כמו כן, הם נשאלו שוב באיזו מידה הם סומכים על חדשות במדיה החברתית.
 

 
חלק קטן מהמשתתפים בניסוי הולכו שולל על ידי הסרטון, בלי קשר לגירסת ה-Deepfake שהם ראו. ההבדלים בין הקבוצות לא היו מובהקים סטטיסטית. לפיכך, קרבעו החוקרים, כי נסיון להונות באופן מכוון אנשים עם Deepfake אינו יעיל יותר מאשר הצגת סרטונים שקריים "רגילים".
 
המאמר “Deepfakes and disinformation" פורסם בכתב העת Social Media + Society.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.