728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

נעבור להפסקת פרסומות?

נעבור להפסקת פרסומות?

נתוני חברת יפעת לא מצביעים על ירידה בהיקף הפרסום באמצעי התקשורת השונים מאז תחילת החודש, אולם מנכ"ל החברה, מני אברהמי, צופה קדימה בדאגה רבה

משבר התפרצות נגיף הקורנה עדיין לא השפיע על היקף הפרסום באמצעי המדיה השונים, נכון לעשרת הימים הראשונים של מארס 2020, לעומת התקופה המקבילה ב-2019. כך עולה מנתוני בקרת הפרסום של חברת יפעת. עם זאת, להערכת מנכ"ל החברה, מני אברהמי, השפעת האירוע העולמי החריג – שניתן להבחין בעוצמתה המתגברת על כלל ענפי המשק, צפוייה להיות מורגשת היטב בשבועות הקרובים גם במנוע הכלכלי של תעשיית התקשורת.
 
מנתוני החברה, עולה כי היקף הפרסום בדיגיטל, זירת הפרסום שב-2019 עקפה לראשונה את הטלוויזיה, נותר ללא שינוי בתחילת החודש הנוכחי, לעומת התקופה המקבילה ב-2019.
 
בערוצי הטלוויזיה המסחרית אף חלה עלייה מזערית בשיעור של 1% בהיקף הפרסום לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי הנתונים, הזירה שאף רשמה עלייה נאה בהיקף הפרסום מתחילת החודש, הן תחנות הרדיו הארציות והאזוריות – עם עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה ב-2019.
 

מני אברהמי, מנכ"ל יפעת. צילום: אודי פורטל

 
המדיה היחידה שסובלת מירידה בהיקף הפרסום היא העיתונות המודפסת, המקומית והארצית, בשיעור משמעותי – 15%. לדברי אברהמי, הירידה בהיקף הפרסום בעיתונות המודפסת, אינה קשורה עדיין להשפעות התפרצות הנגיף, אלא מבטאת את המשך השחיקה בתפוצה של העיתונים המודפסים ובנתח בו הם אוחזים בעוגת הפרסום הכללית.
 
בשיחה עם דוד בן בסט, הבעלים של רדיוס 100fm ורדיו לב המדינה ועם סוהיל כראם, הבעלים של רדיו א-שמס, הם טענו כי כבר עתה המצב הוא "קטסטרופלי" וניכרת ירידה של כ-30% בהיקף הפרסום של חברות בכל תחומי המשק, למעט רשתות שיווק קמעונאיות. לדברי כראם, סיבה נוספת לירידה הנטענת בהיקף הפרסום ברדיו א-שמס היא עלייתה לאויר של תחנה אזורית מתחרה במגזר הערבי.
 
בהתייחס לדברים אלה אומר אברהמי, כי בעלי תחנות הרדיו "מדברים מתוך חשש לבאות, שהוא לגמרי מובן". לדבריו, "בינתיים, הנתונים אינם מראים צניחה בהיקפי הפרסום. אחת הסיבות לכך עשויה להיות העובדה שהפרסום עד כה הוא פרי של חוזים שכבר נחתמו ועדיין בתוקף".
 


"אם משבר הקורונה יימשך כמה שבועות בלבד, הפגיעה בענף הפרסום לא תהיה קשה. עם זאת, משבר של כמה חודשים זה כבר סיפור אחר ואז היקף הפרסום הכולל ב-2020 באמצעי המדיה השונים ייחתך בעשרות אחוזים לעומת שנת 2019, שהיתה שנה טובה"


 
לטענת אברהמי, ההשפעה של האווירה שנוצרה עקב התפשטות נגיף הקורונה תורגש רק בעוד כשבועיים. "התחושה שלי קשה מאוד, כי ענפים שלמים שמפרסמים הולכים ומושבתים. ענפים אחרים נכנסים לאווירת חששות ואי ודאות. אני מעריך שהפרסום בכל הענפים יירד, פרט למוצרי מזון וניקיון.
 
"אם משבר הקורונה יימשך כמה שבועות בלבד, הפגיעה בענף הפרסום לא תהיה קשה. עם זאת, משבר של כמה חודשים זה כבר סיפור אחר ואז היקף הפרסום הכולל ב-2020 באמצעי המדיה השונים ייחתך בעשרות אחוזים לעומת שנת 2019, שהיתה שנה טובה".
 
אברהמי הוסיף כי פגיעה קשה במיוחד צפויה כבר בימים הקרובים בהיקף הפרסום בערוצי הספורט בטלוויזיה, עקב ההפסקה של מפעלי הספורט הרשמיים, כגון משחקי הכדורגל שמארגנת פיפ"א ומשחקי הכדורסל שבמסגרת היורוליג. פגיעה לא פחות קשה יחווה, לדברי אברהמי, ענף הקולנוע, עקב סגירת אולמות הקרנה גדולים בעקבות ההוראה של משרד הבריאות שלא לקיים התכנסויות של יותר מ-100 איש.
 
ב-2019 הגיע היקף עוגת הפרסום בכל אמצעי התקשורת ל-4.4 מיליארד שקל, כאשר בכולם, למעט בעיתונות המודפסת, חלה עלייה בהיקפי הפרסום.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.