728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

רב הסמוי

רב הסמוי
ד"ר דליה זליקוביץ'. צילום: המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א)

ד"ר דליה זליקוביץ', חברת מועצת הרשות השנייה: "היקף הפרסום הסמוי עומד על כ-140 מיליון שקל לשנה; הרשות השנייה אינה יכולה להתמודד כראוי עם הפרות החוק של תוכן שיווקי סמוי"

"היקף הפרסום הסמוי של כל אמצעי התקשורת עומד על כ-140 מיליון שקל לשנה". כך אמרה אתמול  ד"ר דליה זליקוביץ', חברת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומרצה במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א), במועדון התרבות לתושבי בקעת אונו. מדובר בתחום שנמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות, בעיקר בגלל בטכנולוגיה שמאפשרת צפייה בתכנים תוך דילוג על הפרסומות. זליקוביץ' טוענת כי "למרות איום הקנסות (שבדרך כלל כדאי לזכיינים) הרשות השנייה אינה יכולה להתמודד כראוי עם הפרות החוק של תוכן שיווקי סמוי".
זליקוביץ' תומכת "בשינוי החוק בנושא ובהפיכת הפרסום הסמוי לחוקי תוך גילוי ויידוע הצופים שהם חשופים לתוכן שיווקי באופן ברור כדי למנוע בלבול ואי הבנות". ישנן דרגות שונות של תוכן שיווקי סמוי כאשר הבולטת ביניהם היא שילוב המותג בסדרה בטלוויזיה, כאשר סצנות שלמות נבנות בהתאם לערכי המותג ולמסרים שהמפרסם רוצה להעביר. סוג הפרסום הסמוי הנפוץ ביותר הוא זה שבו קיים שילוב המוצר בתוך תכנית טלוויזיה, כחלק מהתפאורה או שהמוצר אותו מבקשים לפרסם הופך באופן ישיר או עקיף לנושא השיחה או הדיון "המוזמן" באולפן. החוק וכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (סעיף 81-83 לחוק, הדן ב"תשדירי פרסומות") אוסרים פרסומת סמויה. הצעתה של זליקוביץ' הנתמכת במסקנות של מספר וועדות שבחנו נושא זה, מהווה שינוי מהפכני של ממש במצב הקיים אם הפרסום הסמוי יהפוך לחוקי בתנאי כאמור שהצופים ידעו בבירור שהם נחשפים לתוכן שיווקי.

5 תגובות

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

5 תגובות

  • גד
    17 בפברואר 2016 @ 12:43 pm, 12:43 pm

    הגיע הזמן להפסיק עם תעלולי הפרסום הסמוי שחלקו גם מטעה בדרך הצגתו. אתיקה ראויה מחייבת חשיפתו בגלוי לצופים.

    הגב
  • דן
    17 בפברואר 2016 @ 12:49 pm, 12:49 pm

    פרסום גלוי של פרסום סמוי וגילוי מלא יחסכו בעיות אתיקה רבות.

    הגב
  • חיים
    17 בפברואר 2016 @ 1:03 pm, 1:03 pm

    ד"ר זליקוביץ בוודאי צודקת מבחינה אתית ומקצועית.

    הגב
  • ליאור
    17 בפברואר 2016 @ 1:27 pm, 1:27 pm

    את הפרסום הסמוי היו צריכים להסדיר באופן ברור וחוקי כבר לפני שנים.

    הגב
  • דור
    17 בפברואר 2016 @ 2:33 pm, 2:33 pm

    המערב הפרוע בתחום הפרסום הסמוי חייב להסתיים אחת ולתמיד.

    הגב

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.