728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

דע את קהלך

דע את קהלך

דו"ח של מכון רויטרס ללימודי עיתונות בוחן באילו ארגוני חדשות בונים יתרון תחרותי באמצעות ניתוח נתונים, שמאפשר היכרות עמוקה יותר עם המשתמשים שלהם

ארגוני חדשות ברחבי העולם עושים שימוש גובר והולך בניתוח נתונים (Analytics) כחלק מתהליך קבלת ההחלטות המערכתיות שלהם. מה מייצר אסטרטגיית ניתוח נתונים מתוחכמת? ומדוע כה הרבה ארגוני חדשות עדיין מחזיקים בגישה בסיסית לגבי ניתוח נתונים?
דו"ח חדש של מכון רויטרס ללימודי עיתונות באוניברסיטת אוקספורד בוחן באילו ארגוני חדשות בונים יתרון תחרותי על פני ארגונים פחות מתקדמים, בכל האמור לגבי הכרת הקהל שלהם, ומה הלקחים שאפשר ללמוד מהגישה שלהם.
"במערכות החדשות היו ספקנים לגבי ניתוח נתונים. כיום הם מגלים עניין ורובם עושים שימוש בכלים גנריים כמו Omniture ו-Chartbeat. השלב הבא הוא פיתוח מערכות ניתוח נתונים מותאמות לצרכים ספציפיים, שיתמכו אופן אפקטיבי בסדר-עדיפויות מערכתי ובמטרות הארגון. הרבה ארגוני חדשות רק החלו לעשות כן, בהסתמכם על דפוסים בסיסיים של ניתוח נתונים", כך אומרת פדריקה צ'רוביני, יועצת מדיה והמחברת הראשית של הדו"ח.

 


פדריקה צ'רוביני, מחברת הדו"ח: "זה מעודד לראות כיצד עיתונאים וארגוני חדשות מגלים עניין גדול בהבנת הקהל שלהם. ללא ניתוח נתונים, אתה נע כעיוור – דבר שהוא מסוכן מאוד בסביבה כה תחרותית ומשתנה"


 

כמה ארגוני חדשות, כמו הגרדיאן וקווארץ, מתקדמים בפיתוח מערכות מותאמות לצרכים שלהם, שמסייעות להם בתהליכי קבלת החלטות לטווח הקצר ולטווח הארוך.
"זה מעודד לראות כיצד עיתונאים וארגוני חדשות מגלים עניין גדול בהבנת הקהל שלהם. ללא ניתוח נתונים, אתה נע כעיוור – דבר שהוא מסוכן מאוד בסביבה כה תחרותית ומשתנה", אומר רסמוס קלייס, מנהל מחקר במכון רויטרס ללימודי עיתונות ומחבר-שותף של הדו"ח.
בהתבסס על למעלה מ-30 ראיונות עם בכירים המעורבים בפיתוח מערכות ניתוח נתונים בארגוני חדשות, הדו"ח בוחן ניתוח נתונים בארגונים מובילים, וסוקר מגמות עכשוויות. הדו"ח סוקר כמה מקרי בוחן של שיטות עבודה וארגון שהוכחו כיעילות, למשל בפייננשל טיימס, בהאפינגטון פוסט, בוול סטריט ג'ורנל, וב-בי.בי.סי.
מהו העתיד של ניתוח הנתונים האדיטוריאלי? דבר אחד שמחברי הדו"ח מצאו, הוא שאין נוסחה אחת להצלחה. אסטרטגיות ניתוח הנתונים הטובות עוצבו בקפדנות סביב סדר העדיפויות המערכתי והמודל העסקי של כל ארגון, והיו גמישות מספיק כדי להמשיך ולהתפתח, כדי להשאר תחרותיים בנוף המשתנה במהירות של המדיה הדיגיטלית.


 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.