728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

דיגיטל תחילה

דיגיטל תחילה
אלדד קובלנץ, מנכ"ל התאגיד. "מנקודת המבט של התוכן, אין דבר כזה 'רייטינג בטלוויזיה'"

תאגיד השידור הישראלי, שמצהיר כי הוא "בעצם חברת אינטרנט עם נוכחות בטלוויזיה לינארית וברדיו" פרסם קול קורא לקבלת הצעות להפקות ותוכן דיגיטלי

תאגיד השידור הישראלי פרסם היום  (שני) קול קורא לקבלת הצעות להפקות ותוכן דיגיטלי. "התאגיד", כך נכתב בהזמנה להציע הצעות, "רואה בתחום הדיגיטל כמרכיב מרכזי בפעילותו של התאגיד כגוף שידור מוביל, חדשני ומקורי", ובתוך כך הוא פונה למציעים שונים להגיש לו הצעות למוצרים, התואמים לפעילות דיגיטלית – לרבות מובייל, אפליקציות, פודקאסטים, פעילות בדסקטופ, רשתות חברתיות וכיו"ב.

בין המוצרים שמחפש התאגיד: פלטפורמות להצגת תוכן דיגיטלי, תכנים – בהם סדרות רשת בז'אנרים שונים; יצירה מקורית, כולל יצירה ביו-טיוב; אנימציה;  דאטה ז'ורנליזם; חידונים, שעשועונים וסאטירה; יצירה שהיא גם תוכנה ותכנים  "אשר לדעתם של המציעים מתאימים לתאגיד השידור הישראלי". כמו כן מזמין התאגדי להציע לו מוצרים בתחום כלים ושיטות אינפוגרפיקה (בתחומי אקטואליה, צרכנות, חברה ותרבות וכיו"ב)

 

אלעד טנא, סמנכ"ל הדיגיטל בתאגיד אמר היום: "התאגיד ישקיע בשלב הזה ארבעה מיליון שקלים בתכנים דיגיטליים ואנו מתכוונים לפנות לאוצר במטרה לקבל תקציבים נוספים לטובת פעילות הדיגטל".

אלעד טנא

אלעד טנא, סמנכ"ל הדיגיטל: "התאגיד ישקיע בשלב הזה ארבעה מיליון שקלים בתכנים דיגיטליים". צילום: שלומי דעי

 

בהצהרת הכוונות, שעומדת ברקע מהלך התוכן הזה, ומופיעה באתר האינטרנט של התאגיד תחת הכותרת "דיגיטל תחילה", נכתב:

"הטלוויזיה הישראלית נולדה ב-1968 ונבנתה בכישרון ובתושייה תוך התאמה למציאות התקשורתית באותה תקופה, ובעשרות השנים שאחריה: שידורים שהופצו באוויר ונקלטו באמצעות אנטנה ביתית.

"במונחים של היום, רשות השידור נולדה כסטארט אפ: רצים מהר, ומתקנים תוך כדי תנועה. מקימי הטלוויזיה 'הימרו' על צעירים מוכשרים בלי ניסיון בטלוויזיה – וטוב שכך. על כתפיהם אנו עומדים.

"תאגיד השידור הישראלי נולד ב-2015, כתוצאה מחקיקה ב-2014, אך נבנה בכדי להיות אפקטיבי ורלוונטי גם בשנת 2025 ואף מעבר לכך. העניין הוא שהמציאות התקשורתית משתנה כל הזמן. תוכן בכלל, וחדשות בפרט, נצרכים כיום בעיקר באמצעות האינטרנט, או ליתר דיוק – בטלפון.

 


"הפצת וידיאו באמצעות ערוץ טלוויזיה רגיל (המכונה לינארי) והשידור ברדיו חשובים ביותר, ללא ספק, אך מה לעשות: כבר מזמן לא בלעדיים. בתוך כך, גם תפקיד העיתונאי עובר שינויים. ניתן וצריך 'לתקן את העולם' באמצעות עיתונות. זהו האתוס המכונן. זו היומרה"


 

"שיעור גדול וצומח בציבור, אולי רוב, צורך ומגלה תוכן דרך 'מתווכים'כמו פייסבוק וגוגל, יוטיוב וסנאפצ'ט, וואטסאפ ואי-מייל. שירותי צפייה נדחית (VOD), אתרי הורדות, ותוכנות כמו פופ-קורן טיים וקודי – כולם פופולריות מאי פעם. ואלו רק חלק מהשינויים של השנים האחרונות, וניתן להניח ששינויים רבים נוספים צפויים בפתח.

"לפיכך תאגיד השידור הישראלי החליט להתאים את עצמו מראש למציאות התקשורתית, וגיבש שורה של עקרונות מנחים, ובהם, בין היתר:

"אינטרנט תחילה. זהו ערוץ ההפצה העיקרי, העתידי, של התאגיד. למעשה, אפשר לומר כי התאגיד הוא בעצם חברת אינטרנט עם נוכחות בטלוויזיה לינארית וברדיו. אינטרנט זה לא "להקים אתר". מטבעו, האינטרנט חי מסביב לשעון, ולא 'נפתח' בשמונה בערב. האינטרנט נוכח באין ספור מכשירים, ולא רק 'בטלוויזיה בסלון'. זה אולי ברור מאליו לכל מי שמחובר לאינטרנט, אך כאשר מקימים ארגון שידור ציבורי – יש לכך משמעויות פרקטיות רבות על הצטיידות, מבנה ארגוני, כוח-האדם, וכמובן התוכן עצמו.
"הפצת וידיאו באמצעות ערוץ טלוויזיה רגיל (המכונה לינארי) והשידור ברדיו חשובים ביותר, ללא ספק, אך מה לעשות: כבר מזמן לא בלעדיים. בתוך כך, גם תפקיד העיתונאי עובר שינויים.
ניתן וצריך "לתקן את העולם" באמצעות עיתונות. זהו האתוס המכונן. זו היומרה.
"מותר לטעות. יש לקחת סיכונים בפיתוח מוצרים חדשים.
"מנקודת המבט של התוכן, אין דבר כזה 'רייטינג בטלוויזיה'. יש למצוא מונח חדש שישקף את סך התפוצה והחשיפה ויכלול את כל הצפיות והשימושים, תהיה דרך צריכתם ועיתויה אשר תהיה, ככל שניתן למדודם.
יש לעודד ולממן את שוק ההפקה, היצירה והתוכן הישראלי, בדגש על יצירתיות ומקוריות. זאת במקביל לגיבוש יכולות עיתונאיות עצמאיות של התאגיד, בדגש על אינטרנט".


הקול הקורא שפורסם היום: 

1 תגובה

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

1 תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.