728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

המדינה ה-51 של ארה"ב

המדינה ה-51 של ארה"ב
טראמפ. "מסוקר בהיקף כפול ומשולש מכל יריב אחר וקובע את סדר היום התקשורתי של הקמפיין כמעט לכל אורכו"צילום: A. Katz, shutterstock.com

"יפעת מחקרי מדיה": קמפיין הבחירות בארצות הברית ממוקם שני בדירוג אירועי הרבעון הראשון בתקשורת הישראלית, עם היקף סיקור של קרוב ל-6,000 כתבות

קמפיין הבחירות בארצות הברית ממוקם שני בדירוג אירועי הרבעון הראשון בתקשורת הישראלית, לאחר סיקור גל הטרור, עם היקף סיקור של קרוב ל-6,000 כתבות. כך מפרסמת היום חברת "יפעת מחקרי מדיה" בבלוג שלה – "הדיבור הפוליטי", שסוקר מדי חודש את הופעות הפוליטיקאים בתקשורת המשודרת בישראל.

"הפריימריז הצמודים הפכו את הבחירות הקרבות לאירוע תקשורתי עולמי וכך גם בארץ", אומר שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה, " אין ספק שהסיבה המרכזית לעניין הרב היא דמותו הצבעונית של דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המוביל וחלומו הרטוב של כל עורך ועיתונאי. טראמפ מסוקר בישראל בהיקף של פי שלושה ויותר מכל מועמד רפובליקאי ובהיקף כפול מיריבתו המסתמנת הילרי קלינטון, כאשר ברשתות החברתיות הפער גדול אפילו יותר.

 

ifat

דירוג נושאי הסיקור בתקשורת הישראלית ברבעון הראשון של השנה. מקור: "יפעת מחקרי מדיה"

 

 

"למעשה", מוסיף גור, "אילו היינו מכניסים את המועמדים לנשיאות לדירוג הדיבור הפוליטי החודשי של מרץ, טראמפ היה מדורג רביעי (מעל דרעי, כחלון ובנט לשם המחשה) וקלינטון היתה מדורגת באזור המקום ה-15, מתחת יו"ר האופוזיציה הרצוג ומעל שרת המשפטים שקד. יריביהם טד קרוז וברני סנדרס היו סוגרים את רשימת 20 הפוליטיקאים המצוטטים במדיה המשודרת".

 


שחר גור, מנהל "יפעת מחקרי מדיה": כמו נתניהו, טראמפ מסוקר בהיקף כפול ומשולש מכל יריב אחר וקובע את סדר היום התקשורתי של הקמפיין כמעט לכל אורכו. העדיפות בזמן המסך לא מנעה משניהם לתקוף את התקשורת ואת יחסה אליהם ועל ידי כך לעורר את תומכיהם ולהשתמש ברשתות החברתיות כחלופה למדיה המסורתית"


 

שחר גור

שחר גור, "יפעת מחקרי מדיה"

גור מציע אבחנה מעניינת באשר למאפיינים דומים בקמפיינים של טראמפ ונתניהו: "כאשר אנו חוזרים שנה לאחור ונזכרים בסיומו של קמפיין הבחירות המוצלח של נתניהו לראשות הממשלה, קשה להתעלם מכמה קווי דמיון מרתקים בינו לבין הקמפיין הנוכחי של דונלד טראמפ. כמו נתניהו, טראמפ מסוקר בהיקף כפול ומשולש מכל יריב אחר וקובע את סדר היום התקשורתי של הקמפיין כמעט לכל אורכו. העדיפות בזמן המסך לא מנעה משניהם לתקוף את התקשורת ואת יחסה אליהם ועל ידי כך לעורר את תומכיהם ולהשתמש ברשתות החברתיות כחלופה למדיה המסורתית. קביעת סדר היום והפיכת הסיקור הנגטיבי למומנטום חיובי היו שני מפתחות מרכזיים בהצלחתו של קמפיין נתניהו והאתגר של טראמפ, שזוכה גם הוא לביקורות מהדהדות, יהיה לשחזר הישג זה במעבר מהבחירות המקדימות לקמפיין הנשיאותי".

"בארה"ב, בניגוד לישראל, הבחירות הסופיות הן בפורמט של 'ראש בראש' ובבחירות קודמות המועמדים זכו להיקפי סיקור כמעט שווים. אם אכן טראמפ וקלינטון יתמודדו ויזכו לסיקור דומה, היתרון התקשורתי של טראמפ מהפריימריז יימחק. אך אם לא – והתקשורת תמשיך במעגל ההתקפות עליו והפיכתו לסיפור – ניתן לשער כי זה ישחק לידיו וישפר את סיכוייו בבחירות.

 

בראש רשימת הפוליטיקאים (הישראלים) המזנקים בתקשורת המשודרת בחודש מרץ עומד ח"כ אראל מרגלית (72 הופעות – עליה של 286%), הממצב עצמו כאופוזיציה מבית למנהיגותו של יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. אחריו בדירוג המזנקים, ח"כ דוד אמסלם (49 הופעות – עליה של 227%)- שקמפיין העלאת הפלשמורה השתלם לו תדמיתית עם כניסה ראשונה שלו לצמרת הדירוג.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz