728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

שאלה של אמון

שאלה של אמון
אילוסטרציה.צילום: (Christiane Birr (CC BY-SA 2.0

מחקר: למרות שכמחצית מהאמריקאים אומרים שהם צורכים חדשות באמצעות הרשתות החברתיות, אין להם הרבה אמון במה שהם קוראים או רואים שם

למרות שכמחצית מהאמריקאים אומרים שהם צורכים חדשות באמצעות הרשתות החברתיות, אין להם הרבה אמון במה שהם קוראים או רואים שם. כך עולה ממחקר מקיף שערך פרוייקט ה- Media Insight, יוזמה של מכון העיתונות האמריקאי ומרכז המחקר לענייני ציבור של סוכנות איי.פי (Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research).

 

על פי ממצאי המחקר, שפורסמו בתחילת השבוע, דיוק הינו העיקרון החשוב ביותר, ככל שמדובר באמון. 85% מהאמריקאים דירגו כ"חשוב ביותר" את זה שמערכות החדשות יספקו עובדות מדוייקות, הרבה מעבר לכל עיקרון אחר.
הגורם המוערך השני בחשיבותו בקשר לאמון, עם זאת, קשור ללוחות זמנים. 76% מקרב המבוגרים אמרו כי זה קריטי עבורם שהדיווחים החדשותיים יהיו מעודכנים, עם המידע והחדשות האחרונות.
הגורם השלישי בחשיבותו, שגורם לאמריקאים לסמוך על מקור חדשות, הוא הבהירות. 72 אחוזים מהאמריקאים אומרים שמאוד חשוב להם שדיווחי החדשות יהיו תמציתיים ותכליתיים.

 

באונליין, ישנם שלושה גורמים חשובים נוספים שעלו: שהפרסומות לא יפריעו לחדשות (63%), שהאתר או האפליקציה יעלו מהר (63%) ושניתן יהיה לצרוך את התוכן החדשותי בטלפונים הניידים (60%). רק אחד מתוך שלושה אנשים אמר שחשוב מאוד שמקורות דיגיטליים יאפשרו למשתמשים להגיב על החדשות.

 

אחד מהגילויים החדשים במחקר הזה, הוא שהסיבות לכך שאנשים סומכים על מקורות חדשותיים משתנות לפי נושאים. לדוגמה, אנשים פונים יותר למקורות מידע שמציעים מומחיות ונתונים כשמדובר בחדשות מקומיות (76%) מאשר כשמדובר בתכנים הקשורים לסגנון חיים (48%). לאנשים חשובה התכליתיות בבואם לצרוך חדשות בנושאים הקשורים לפוליטיקה (80%) מאשר לספורט (61%).
אפילו האופן בו מדרגים אנשים אלמנטים ספציפיים של תצוגה דיגטלית, משתנה לפי הנושאים הנצרכים. למשל, לאנשים העוקבים אחר דיווחי מזג אוויר ותנועה, חשוב שהתוכן יוצג היטב טלפונים הניידים שלהם (72% אמרו שזה "מאוד חשוב"), יותר מאלה שצורכים חדשות על פוליטיקה (55%).

media insight

מקור: MEDIA INSIGHT PROJECT

האנשים שמתבססים בעיקר על הרשתות החברתיות כמקור לחדשות, מביעים ספקנות לגביהן. רק 12% מאלו שצורכים את החדשות שלהם בפייסבוק, למשל, ו-23% מאלה שצורכים חדשות באמצעות לינקדאין, אומרים שהם סומכים עליהן במידה רבה.
כדי להתמודד עם הספקנות הכללית, צרכני חדשות באמצעות הרשתות החברתיות אומרים שהם תרים אחר רמזים שיאפשרו להם לבסס עמדה לגבי על מי אפשר לסמוך. אחד מהרמזים החשובים, אותו ציינו 66% מצרכני החדשות בפייסבוק, הוא ארגון החדשות, שייצר את התוכן במקור. רמז נוסף שצויין במידה פחותה (48%), הוא המוניטין של האדם ששיתף את המידע החדשותי ברשת החברתית.

 

38% מהאמריקאים ציינו שהם יכולים להזכר במקרים מסויימים שגרמו להם לאבד אמון במקור חדשותי. שתי הבעיות הנפוצות ביותר שהעלו הן הטיה או חוסר דיוק.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.