728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

החדשות בהרחבה

החדשות בהרחבה
אילוסטרציה.צילום: (Per Gosche (CC BY 2.0

מחקר חדש מפריך את האמת הרווחת, לפיה בסביבה בה צורכים חדשות על גבי מסכים של טלפונים ניידים - דיווחים קצרים עדיפים על כתבות עומק ארוכות

האם משתמשים בסביבת החדשות העכשווית צורכים תכנים חדשותיים ארוכים (long-form) באמצעות הטלפונים הניידים שלהם?
על השאלה הזו מנסה לענות מחקר חדש על התנהגות קוראים באונליין, שערכו מרכז המחקר Pew בשיתוף עם קרן Knight, ובדק את משך הזמן שבילו משתמשים בצריכת חדשות בפורמט קצר לעומת חדשות בפורמט מורחב.
המחקר בדק את תקפותה של העמדה הרווחת בתעשייה, לפיה, באופן כללי "קצר זה קולע וארוך זה צולע".
במשך חודשים ארוכים, עסקו החוקרים בניתוח 117 מיליון אינטראקציות אנונימיות בטלפונים ניידים, עם 74,840 מאמרים מ-30 אתרי חדשות בארה"ב – בספטמבר 2015.
מהניתוח עולה שלמרות גודלו הקטן של המסך וריבוי המשימות שלרוב נקשרים בשימוש בטלפונים סלולריים, משתמשים מבלים יותר זמן, בממוצע, בצריכת מאמרי חדשות ארוכים מאשר במאמרי חדשות קצרים. למעשה, הזמן הכולל שבילו משתמשים בממוצע בקריאת כתבות בסלולר, שאורכן עולה על אלף מילה- הוא כפול מזה של הזמן שבילו בקריאת כתבות קצרות: 123 שניות לעומת 57.
בעוד ש-123 שניות, מעט יותר משתי דקות, לא נשמעים כמו המון זמן שמאפשר התעמקות בתוכן הנצרך, מדובר בפרק זמן שהוא ארוך בהרבה מכתבת חדשות ממוצעת בטלויזיה המקומית כיום.

 

לטענת עורכי המחקר, למרות הקושי להגדיר בצורה מדוייקת את פרק הזמן אותו מקדישים משתמשים לצריכת תכני חדשות, הפער בזמנים המוקדשים לצריכת תכנים כאלו מצביע באופן קונסיסטנטי על כך שאנשים מקדישים יותר זמן לכתבות ארוכות מאשר לקצרות.

long-form-01
בין הממצאים העקריים של המחקר:
– לאורך חמישה חלקים מובחנים של היום, הקוראים מבלים פרק זמן כפול בצריכת תכני חדשות ארוכים מאשר בקריאת ידיעות חדשותיות קצרות. הזמן הארוך ביותר המוקדש לצריכת חדשות באמצעות הטלפונים הסלולריים הוא בשעות הבוקר והלילה המאוחרות.
– הפער בין פרקי הזמן שמקדישים הקוראים לצריכת חדשות בסלולר בשני הפורמטים נשמר גם בכל האופנים בהם מגיעים הצרכנים לידיעה ספציפית (לינק מאתר אחר, מדיה חברתית, חיפוש וכד'). הפניה לכתבה ארוכה מאותו אתר, מייצרת את זמן הקריאה הארוך ביותר בממוצע (148 שניות) לעומת הפניה מדואר אלקטרוני(132 שניות), הפניה מאתר חיצוני (125), מחיפוש (119) או ממדיה חברתית (11 שניות). בכתבות קצרות, הזמן מתקצר, אך גם פה אלה המגיעים מהרשתות החברתיות מבלים הכי מעט זמן בקריאתן. עם זאת, המדיה החברתית אחראית לנתח הגדול ביותר של תנועה בסה"כ – כ-40% מקרב משתמשי הסלולרי, גם בסיפורים הארוכים וגם בקצרים.
– יש כמה הבדלים ראויים לציון באופי הצפיות שמקורן בפייסבוק ובטוויטר. בעוד שפייסבוק מייצר יותר תנועה (שמונה מתוך 10 משתמשים מהרשתות החברתיות), טוויטר (15% מקרב המשתמשים) נוטה להביא משתמשים שמבלים זמן ארוך יותר בקריאת התוכן (107 שניות בממוצע לאלו שהגיעו מפייסבוק לעומת 133 שניות למי שהגיע מטוויטר).
– שיעור מזערי מקרב צרכני החדשות בסלולרי הם משתמשים חוזרים. עם זאת, המשתמשים החוזרים מקדישים לצריכת החדשות זמן רב יותר (277 שניות בסיפורי חדשות ארוכים ו-110 שניות בסיפורי חדשות קצרים.
– משך ה"חיים" של ידיעות חדשותיות, ארוכות או קצרות, נוטה להיות קצר מאוד. 82% מהאינטראקציות עם עם סיפורי חדשות קצרים, , ו-74% מהסיפורים הארוכים, מתחילים בתוך יומיים מהפרסום.
– רוב מוחלט, גם מקרב הקוראים של כתבות חדשותיות ארוכות (72%) וכתבות קצרות (79%) צופים רק בכתבה אחת בסלולר באתר נתון, לאורך חודש.

ממצאי המחקר מתיישבים עם ממצאים של מחקרים אחרים, שפורסמו באחרונה. למשל, מחקר של מכון העיתונות האמריקאי מצא שסיפורים שעולים על 1,200 מילה מייצרים 23% יותר מעורבות בקרב הקוראים, 45% יותר הפניות מהרשתות החברתיות ו-11% יותר צפיות.


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.