728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

סנאפצ'ט לעיתונאים

סנאפצ'ט לעיתונאים
סנאפצ'ט. 35% מבני הנוער בישראל משתמשים באפליקציה, כשרק 8% מהמשתמשים בישראל הם בני יותר מ–18צילום: (AdamPrzezdziek (CC BY-SA 2.0

מדריך מקיף חדש מסביר כיצד תוכלו להגיע עם הסיפורים שלכם לקהל צעיר, בפלטפורמה שמציעה למי שאינם בני נוער חוויית משתמש שונה, מורכבת ולא אינטואיטיבית

עם קהל משתמשים צעיר שגדל והולך בהיקפו, סנאפצ'ט היא פלטפורמה מעניינת מאוד גם עבור עיתונאים ומערכות תקשורת. לפי נתוני דו"ח "מצב האינטרנט בישראל 2015" שערכה חברת בזק, לסנאפצ'ט יש בישראל נוכחות משמעותית: 35% מבני הנוער בישראל משתמשים באפליקציה, כשרק 8% מהמשתמשים בישראל הם בני יותר מ–18.

אלא שעיתונאים רבים, שאינם בני נוער, מתקשים בשימוש באפליקציה – שמציעה חוויית משתמש שונה, מורכבת ולא אינטואיטיבית, עם אפשרויות עריכה מוגבלות – לצרכי דיווח עיתונאי.

 

snapchat_book

סנאפצ'ט לעיתונאים. ה- E-BOOK

 

סנאפצ'ט היא אפליקציה לשיתוף תמונות אשר פותחה בידי אוון שפיגל ורוברט מרפי, בעת לימודיהם באוניברסיטת סטנפורד. משתמשיה יכולים לשלוח תמונות, להקליט קטעי וידאו, להוסיף טקסט וציורים ובסוף לשלוח אותם לרשימה של אנשי קשר. לתמונות או קטעי וידאו אלו קוראים "סנאפס" . השולח של התמונות או הקטעים יכול לקבוע לכמה זמן יוכל מקבל ההודעה לראות את התמונה (משניה עד-10 שניות), ולאחר זמן זה ההודעה תיעלם ממכשיר מקבל ההודעה, אך לא תימחק משרתי סנאפצ'ט.

פול בראדשואו, שמנהל קורס עיתונות מקוונת לתארים מתקדמים באוניברסיטת ברמינגהם, כתב מדריך מקיף לשימוש בסנאפצ'ט, עבור עיתונאים, ובו הוא מציג, בין השאר, אופני דיווח אפשריים שפלטפורמות אחרות לא מציעות. את המדריך הוא קיבץ בספר אלקטרוני שניתן לרכישה עבור 3.99 $ (כ-15 ש"ח). את הטיוטה למדריך, שהיקפה כמחצית מהמדריך המלא שמוצע לרכישה, הוא פירסם בשלושה פוסטים (עד כה) לשימוש חופשי ב- Online Journalism Blog: אפשרויות הדיווח העיתונאי בפלטפורמה, הכלים והטכניקות לבניית נרטיב בסנאפצ'ט.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.