728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

רון ירון? נחום? נוני? מי שם?

רון ירון? נחום? נוני? מי שם?
אילוסטרציה.צילום: (Andreas Eldh (CC BY 2.0

החשבון של ידיעות אחרונות צייץ שאלה ופתח בקטטת טוויטר עם אנשי דה-מרקר. במוקד: התוכן השיווקי - ומי קדוש או צבוע יותר

בחודשים האחרונים פרסם הכתב לענייני תקשורת של דה-מרקר נתי טוקר כמה ידיעות שחשפו עסקאות לפרסום תוכן שיווקי בעיתון ידיעות אחרונות. למשל: העסקה שנחתמה עם ההסתדרות לסיקור ה-1 במאי, או עם העסקה לשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים. טוקר כתב ש"ידיעות אחרונות" הוא "הגוף שמוביל את זירת שיתופי הפעולה המסחריים והתוכן השיווקי שחודר לעמודים המערכתיים".

אתמול, בצעד לא שגרתי, צייץ חשבון הטוויטר של ידיעות אחרונות, שאלה לטוקר: "היי, אתה חי עם זה בשלום?" וצירף לינק לכתבה על השקתו הקרובה של הבנק הדיגיטלי פפר, מבית בנק לאומי, שכללה ראיון של עורך דה מרקר, סמי פרץ, עם תמר יסעור, ראש החטיבה לחדשנות דיגטלית בבנק לאומי- בכנס כלכלה שיתופית של העיתון, לו הם נתנו חסות.

 

נתי טוקר השיב בתגובה: ‏"צפיתם בראיון? המחשה מעולה איך עושים הפרדה מוחלטת בין מימון מסחרי לגיטימי לבין עיתונות אובייקטיבית ביקורתית. אם רוצים זה אפשרי".

"ככה נראית ההפרדה?" הקשו מחשבון הטוויטר של ידיעות אחרונות, "עורך עיתון ״מראיין״ בכירה בגוף שמממן את הכנס. התוצאה: כותרת 'ביקורתית'"

בשלב הזה הצטרף לשירשור סמי פרץ: "לא מגיב בדרך כלל לאנשים אנונימיים (רון ירון? נחום? נוני? מי שם?) אבל הקמת בנק חדש היא אחלה כותרת. הלוואי כל יום".

 

בידיעות אחרונות מיהרו להזכיר לפרץ שהידיעה הזו פורסמה כבר בעיתונו: "בהחלט. כותרת כל כך טובה, שפרסמתם אותה כבר בעבר. גם זה היה תוכן שיווקי? איכשהו מי שקנה ועידה קיבל סיקור על הצלחותיו, ומי שלא – על כישלונותיו. אבל זה בטח מקרי. כך יצא".

על כך השיב פרץ: "אם הפועלים מתלוננים שוב, נשמח לשלוח לכם רשימת קריאה מסודרת על הצלחות וכשלונות של כולם".


 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.