728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

צופים, פני עתיד

צופים, פני עתיד
צריכת הוידאו החדשותי שלא באמצעות אתרי החדשות, עולה במהירותצילום: (Thomas Leuthard (CC BY 2.0

דו"ח: תכני וידאו חדשותיים, המופצים בהצלחה ברשתות החברתיות, נוטים להיות קצרים מדקה, ללא סאונד ומתמקדים בחדשות רכות עם גורם רגשי חזק

דו"ח שפרסם אתמול (שלישי) מכון רויטרס ללימודי עיתונות, מצביע על כך שהגידול בהיקף הוידאו החדשותי המקוון מונע בשנים האחרונות בעיקר על ידי שיפורים טכנולוגיים, יוזמות של פלטפורמות כמו פייסבוק והשקעה של גופי תקשורת בפורמטים של דיווח ויזואלי – ולא על ידי דרישה שמקורה בצרכני החדשות.

 

על פי הדו"ח, שמתבסס על נתוני צריכה וייצור של וידאו מקוון בקרב גורמים מובילים בתעשייה, בשילוב 30 ראיונות שנערכו בכלי תקשורת באירופה ובצפון אמריקה, רק 2.5% מזמן הביקור הממוצע באתרי חדשות מקוונים מוקדשים לצפייה בוידאו. 5% מהזמן מוקדשים עדיין לטקסט. 75% השיבו כי הם צופים בוידאו מקוון רק לעתים או בכלל לא.
עם זאת, העניין בחדשות וידאו מקוונות עולה באופן משמעותי במקרים של חדשות מתפרצות על אירועים גדולים. מהנתונים של ה-BBC על צריכת הוידאו לאחר מתקפת הטרור בפאריס בנובמבר 2015, עולה כי היא הוכפלה מכ-10% בימים רגילים ל-22% – מייד לאחר המתקפה.

 

 

במקביל, צריכת הוידאו החדשותי שלא באמצעות אתרי החדשות, עולה במהירות. מו"לים שרואיינו לצורך הכנת הדו"ח, הצביעו על כך שמרבית תכני הוידאו שלהם נצרכים כעת דרך פייסבוק ופלטפורמות אחרות. תכני וידאו ויראליים בודדים, שנבחנו לצורך הדו"ח, זכו לחשיפה של 75-100 מיליון צפיות, הרבה מאוד מעבר למה שהם היו מצפים לקבל באתרים שלהם.

 

נמצא עוד, כי תכני וידאו מקוונים, המופצים בהצלחה מחוץ לאתרים וברשתות החברתיות נוטים להיות קצרים (אורכים פחות מדקה) ללא סאונד (עם כתוביות) ומתמקדים בחדשות רכות עם גורם רגשי חזק.
בשל החשיבות ההולכת וגדלה של המדיה החברתית כמקור לחדשות, נטען כי הפורמט הזה כבר משפיע על התכנים וגוון הסיקור החדשותי באופן כללי.

 

 

ממצא נוסף מהדו"ח מצביע על כך שמו"לים מתחילים לאמץ את חדשות הוידאו המקוונות: 79% מקרב מובילי החדשות הדיגיטליות שנסקרו ע"י מכון רויטרס בתחילת 2016, אמרו שהם ישקיעו בכך יותר משאבים במהלך השנה.
רוב ארגוני החדשות נמצאים בעניין הזה בשלב נסיוני – הם מוטרדים מהעלות הגבוהה של ההשקעה הנדרשת ומהמסלול הלא ודאי לתמורה מסחרית.
המוניטיזציה של חדשות וידאו מקוונות נותרה אתגר גדול עבור המו"לים. בכל האמור לגבי תכני וידאו באתרים שלהם, המיקוד שלהם נותר במודעות הפרה-רול (שמקדימות את הוידאו), למרות ההכרה בכך שמדובר בחוויית משתמש בעייתית שפוגעת בצמיחה שלהם. לגבי ההפצה באמצעות פלטפורמות, המוניטיזציה תלויה בתוצאות של היוזמות השונות של פייסבוק בתחום הזה.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.