728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

מבחן חשיפה

מבחן חשיפה

סקר TGI למחצית הראושנה של 2016:ישראל היום הדביק את התפוצה של ידיעות אחרונות בסופי השבוע; נפילה להארץ; עלייה בהאזנה לגל"צ

העיתון ישראל היום של שלדון אדלסון ממשיך להגדיל את תפוצתו ולראשונה הוא נצמד לתפוצתו של העיתון ידיעות אחרונות של נוני מוזס בסופי השבוע. כך עולה מסקר של TGI למחצית הראשונה של שנת 2016. מדובר בחשיפה כמעט זהה: 37.7% לידיעות, לעומת 37.6 לישראל היום.
בימי חול שומר זה מכבר ישראל היום, שופרו של ראש הממשלה נתניהו, על יתרון בחשיפה לעומת ידיעות אחרונות, עם 39.7% לעומת 34.9%. לידיעות יש מהדורה חינמית המופצת במוסדות ובתחנות הרכבת, בעוד שישראל היום מופץ כולו בחינם והוא אף הגדיל בשנה האחרונה את מספר העותקים שהוא מפיץ ל-550 אלף.

 

מעריב, מקבוצת ג'רוזלם פוסט של אלי עזור, נמצא הרחק למטה בדירוג. הגרסה המקוצרת והחינמית של העיתון, מעריב הבוקר, הגיע במחצית הראשונה של 2016 לחשיפה של 7.2%, בעוד שהמהדורה בתשלום הסתפקה רק ב-3.9% חשיפה. בסופי השבוע החשיפה של מעריב סופשבוע יציבה עם 5.5% חשיפה.
לפי הסקר, עיתון הארץ של עמוס שוקן סופג מכה והחשיפה שלו בימי חול היא 3.9%, ובסופי שבוע – 4.3%.

 

מבין העיתונים הכלכליים, המוביל בחשיפה הוא כלכליסט מבית ידיעות אחרונות, שבחלקו מופץ בחינם, והחשיפה שלו היא 11.3%. דה מרקר מדורג במקום השני עם חשיפה יציבה של 5.4%, בעוד שגלובס, שעבר גל של קיצוצים בכוח האדם, נמצא במקום השלישי ועם זאת הוא רשם עלייה קלה ל-4.6% חשיפה במחצית הראשונה של 206, לעומת 4% בלבד בחציון השני של 2015.

 

ככלל, חלה ירידה בחשיפת הציבור לעיתונות המודפסת בשנתיים האחרונות. בינואר – יוני היא עמדה על 57.7%, לעומת שיעור של 59.9% ביולי- דצמבר 2014.
מבין תחנות הרדיו, גלי צהל, העומדת בחודשים האחרונים תחת מתקפה של גורמים במערכת הפוליטית, נהנית משיעור האזנה של 47.6% בחציון הראשון של 2016 – שיעור גבוה לעומת 41.8% ביולי- דצמבר 2015. תחנות קול ישראל יציבות יחסית: 37.8% בחציון הראשון של 2016, לעומת 37.4% ביולי דצמבר 2014.

 

סקר TGI מבוצע ע" קנטאר מדיה. הוא נערך בישראל משנת 1998, והתוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה. קנטאר מדיה מחקרי טי.גי.אי, מקבוצת קנטאר מדיה, מתמחה במחקרים סינדיקטיביים ומתמשכים, כאשר המימון מתחלק בין כל הגורמים בתעשייה.
מאגרי המידע של החברה מהווים כלים חיוניים לענף השיווק. כיום, המאגרים נמצאים בשימוש אצל עשרות משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.