728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

"עיתונות אחראית ורצינית"

"עיתונות אחראית ורצינית"
עמית סגל.צילום: שלומי דעי

ביהמ"ש: חה"כ אורן חזן צרך סמים קשים וניהל קזינו בבורגס, כפי שנטען בתחקיר של עמית סגל וחדשות 2; יפוצה ב-40 אלף שקלים בשל פרסום שגוי באתר האינטרנט

שופט בית משפט השלום בתל אביב עזריה אלקלעי  קבע כי חבר הכנסת אורן חזן צרך סמים קשים וניהל קזינו, כפי שפורסם בתחקיר של עמית סגל שפורסם בחדשות 2 ביוני 2015. בכך, מאשר בית המשפט את הפרטים שעלו בתחקיר של סגל, במסגרת דיון בתביעת לשון הרע שהגיש ח"כ חזן נגד סגל וחדשות 2 – שיוצגו על ידי עורכי הדין ישגב נקדימון ודקלה בירן.

 

השופט אלקלעי קבע כי הטענות שעלו בתחקיר היו "עיתונות אחראית ורצינית ושיקפו דברים כהווייתם". עם זאת, קבע בית המשפט ח"כ חזן יפוצה ב-40 אלף שקלים (מתוך מיליון שקלים שתבע ) – זאת לאחר שפורסם, בשגגה,  באתר האינטרנט של חדשות 2 אונליין, כי סחר בסמים,  וזאת מחוץ לתחקיר – ולאחר שידורו.

 

בעניין צריכת הסמים הקשים כותב השופט אלקלעי: "העדפתי את עדויות עדי ההגנה על פני עדותו של התובע. אציין כי התובע טען כי אין זה אפשרי שיצרוך סמים בשל מצבו הרפואי, אך למעט טענתו הסתמית בעניין זה לא הובאה בפני כל חוות דעת רפואית תומכת, דבר האומר דרשני". עוד אמר השופט: "הגעתי למסקנה כי הפרסום בעניין השימוש בסמים קשים ע"י התובע הינו אמת בעיקרו. ולפיכך הנתבע נהנה מהגנת אמת דיברתי" למעלה מן הצורך ציין השופטכי גם לולא זאת מצא כי עומדות לסגל ולחדשות 2 הגנת העיתונות האחראית.

 

בעניין ניהול הקזינו בבורגס, אמר השופט: ""הוכח בפני בצורה נעלה מכל ספק, הן על ידי עדויות והן על ידי מסמכים שהוגשו על ידי הנתבע, כי התובע (חזן) היה המנכ"ל בקזינו והרוח החיה בו, וזאת בניגוד להכחשתו הגורפת לאורך כל הדרך"

 

בפסק הדין שנמסר היום בבית המשפט, התייחס השופט עזריה אלקלעי גם לפרסום שעלה בתחקיר לפיו חזן סיפק נערות ליווי ללקוחות הקזינו וקבע: "הגעתי למסקנה כי בעניין הפרסומים הקשורים לשימוש לאספקת נערות ליווי (כמו גם לגבי כל כתבת התחקיר) היה הנתבע תם לב". עוד קבע: "מסקנתי הינה, אפוא, כי הנתבע הוכיח כי הוא זכאי להגנה של 'עיתונות אחראית' בעניין הפרסום המייחס לתובע ארגון נערות ליווי לאורחי הקזינו".

 

בעניין העבודה העיתונאית של עמית סגל, משה זאב וחדשות 2: "התרשמתי כי הנתבע האמין בכנות באמיתות הפרסומים, לאחר שביסס אותם על כמה וכמה מקורות, שביניהם ערך הצלבה. כאשר חלק מהמקורות היו אובייקטיביים, חסרי פניות ונטולי כל מניע לפגוע בתובע. לא נראה לי כי דבק רבב בליבו של הנתבע (סגל) והתרשמתי כי פעל בתום לב" עוד פסק "לא הוכח כי הפרסום נעשה משיקולי רייטינג בלבד".

ח"כ חזן הגיב להחלטת בית המשפט ואמר: "למרות מסע הכפשות חסר תקדים והתגייסות כל הגווארדיה התקשורתית למען אחד מחבריה, בית משפט בישראל מורה לכתב שנחשב בכיר בישראל לשלם פיצויים בסך 40 אלף שקל וקובע וכי לא היה סחר לא בסמים ולא בנשים. במקומם הייתי מתבייש ולא חוגג".

 


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.