728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

אם אין לחם

אם אין לחם

"בחדרי חרדים": מאפייה שמודעה מטעמה פורסמה ב"הפלס" טוענת שכלל לא הזמינה אותה ודורשת התנצלות. "הפלס": אנחנו מודעים ללחצים שמפעילים גורמים מתחרים

על רקע הפילוג בציבור הליטאי סובל עיתון "הפלס" – השייך לפלג הירושלמי – מחרם מודעות שמפעילים כלפיו גורמים המזוהים עם ההנהלה של "יתד נאמן". בפברואר 2014 פרסמו רבני הקבוצה המזוהה עם הרב שטיינמן והרב חיים קניבסקי, מכתב נגד "הפלס" ובו כתבו שהוא מחלל שם שמים ומפיץ שנאה ולכן אסור לפרסם או להתראיין בו. למעשה, מאז היווסדו, לא זוכה עיתון 'הפלס' השייך לפלג הירושלמי לפרסום מרוב משרדי הפרסום והמפרסמים הגדולים.

 

אבי גרינצייג מפרסם היום באתר "בחדרי חרדים", שבעקבות פירסומה של מודעת עמוד של מאפיית דגנית עין בר ביום שישי האחרון ב"פלס", שלח עו"ד איתי אהרונסון, המייצג את המאפייה, מכתב חריף לעיתון ובו דרש להפסיק לאלתר את הפרסום המדובר ולפרסם במקביל התנצלות על מה שכבר פורסם. במכתבו כותב עו"ד אהרונסון: "כידוע לכם, מאפיית דגנית לא פנתה אליכם בבקשה לפרסם את מוצריה, והיא לא נתנה מעולם את רשותה או הסכמתה לפרסום כאמור". עוד כתב כי "הפרסום האמור אינו הולם את הקו השיווקי של המאפייה וגורם לה לנזקים", ודרש להפסיק מיידית עם הפרסום – ולפרסם מודעת התנצלות.

 

גורמים הקשורים לעתון הפלס אמרו בתגובה ל'בחדרי חרדים": "אנחנו רגילים לתרבות ההכחשות וכל אחד מבין במה מדובר. לעצם הענין, מדובר במודעה שנשלחה לסוכן פרסום שפועל עבור הפלס, לאחר שעוצבה במיוחד ע"י המעצבת גליה סביר האחראית לעיצוב הפרסום של דגנית עין בר. המודעה נשלחה אליו ביום שלישי שעבר בשעה 2.11 בצהריים במייל רשמי של דגנית עין בר, וע"י ד.מ. בכיר במערך השיווק של דגנית עין בר, שקיבל ממנו אישור במייל חוזר כי המודעה מאושרת ותיכנס לעתון. אלו העובדות המוסמכות והמתועדות. כל הבעיה הייתה כנראה שעיתון אחר לא קיבל במקביל את המודעה. אנחנו מודעים ללחצים שנעשים ע"י גורמים מתחרים שזועמים על הצלחתו של הפלס ומפעילים טרור על מפרסמים. אבל מתברר שלמרות שהלחצים הללו הופעלו בשבועות האחרונים על עשרות מפרסמים שהחלו לפרסם בהפלס, הם לא הניבו כל תוצאה של ממש".

 

כחלק מהנסיון לשבור את חרם המודעות, הוקם "ועד ידידי הפלס". במסגרת פעילות הוועד התקשרו מאות אנשים מדי יום, בכל שעות היממה, לגורמים הקשורים בחברות שפרסמו ב"יתד נאמן" ולא ב"הפלס" – משרדי הפרסום, שירות הלקוחות, סמנכ"לי השיווק והמנכ"לים, ואף לבני משפחותיהם – ומחו על החרמת "הפלס" ועל הפרסום ב"יתד נאמן". ההתקשרות בוצעה בחלקה דרך קו שנקרא מוקד המאבק, שבו פורסמו שמות החברות ובעלי התפקיד בהן ומספרי הטלפון שלהם. חלק מנציגי החברות פנו למשטרה והתלוננו על הטרדה. בליל ה-25 במרץ 2015 עצרה המשטרה 22 איש בקשר לפעולות אלו.

 

ב- 13 באפריל 2015 הוגש לבית המשפט כתב אישום כנגד מפעיל הקו, אברהם טריגר, בגין שידול להטרדה וקשירת קשר לביצוע פשע. עד אוגוסט 2015 הוגשו בפרשה 18 כתבי אישום. גם לאחר מכן הפיצו פעילי המאבק את מספרי ראשי החברות באמצעות ספרי טלפונים שהונפקו לשם כך.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.