728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

מנוע דחיפה

מנוע דחיפה
אילוסטרציה.צילום: (Ed Yourdon (CC BY-NC-SA 2.0

דו"ח של מכון רויטרס ללימודי עיתונאות: משתמשים נוטים להעדיף התראות פוש של חדשות מתפרצות ואת כלי התקשורת שמספקים אותם, ומסתייגים ממלכודות קליקים

ארגוני חדשות פונים יותר ויותר להתראות פוש, במטרה להתחבר לקוראים המוצפים בשטף של אינפורמציה. שליש מהמשתמשים בסמארטפון ברחבי ארה"ב (33%), רובם צעירים, מקבלים התראות פוש ורובם דיווחו שהם שבעי רצון מההתראות שהם מקבלים. כך עולה מדו"ח שמפרסם השבוע מכון רויטרס ללימודי עיתונאות. עוד עולה מהדו"ח שכרבע ממשתמשי הסמארטפון בבריטניה (27%) ובגרמניה (24%) מקבלים התראות פוש, לעומת 39% בקרב בעלי הטלפונים החכמים בטאייוון.

 

המחקר שנערך בחודשים ספטמבר-אוקטובר בקרב אלפי משתמשי טלפונים חכמים בארה"ב, בריטניה, גרמניה וטאייוון, הראה שהמשתמשים נוטים להעדיף התראות של חדשות מתפרצות ואת כלי התקשורת שמספקים אותם, למשל CNN ו- Fox News בארה"ב, ו-n-tv ו- Spiegel בגרמניה. בבריטניה, התראות הפוש של ה- BBC מגיעות ל-63% ממשתמשי הסמאטרפון שמקבלים התראות.
 
עלייתן של התראות הפוש עולה בקנה אחד עם המאמצים של הרבה כלי תקשורת למסד קשר ישיר עם הקהלים שלהם, שלא באמצעות פלטפורמות ההפצה, כמו פייסבוק וגוגל.
 

התראות הפוש צמחו במהירות בשלוש השנים האחרונות, כדרך לגילוי חדשות, כשהן גוברות על הדואר האלקטרוני בהרבה מדינות, אך הן עדיין הרבה מאחרי המדיה החברתית ומנועי החיפוש.
 
במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות בארה"ב, כלי תקשורת כמו הגארדיאן וה-NBC ערכו ניסויים בהתראות שאפשרו לנתונים, וידאו וגרפיקה להשלח למסכי ניידים עם אופציות שונות לאינטראקציה. עם זאת, כלי התקשורת ניצבים מול אתגר משמעותי מצד אגרגטורים, כמו Apple News, שהשיקו שירות התראות משלהם למכשירי אייפון, ומצד שירותים כמו Facebook updates, WhatsApp messages ואחרים.
 
נתוני מפתח נוספים בדו"ח:

כרבע ממשתמשי הסמארטפון (23%) אמרו שהסירו אפליקציות בגלל כמות ההתראות. עם זאת, רבות מהאפליקציות שהוסרו לא היו אפליקציות של ארגוני חדשות.
 
חדשות מתפרצות (66%) הן הסוג החשוב ביותר, בהפרש גדול, של התראות שמשתמשים מעריכים.
 
במושגים של "חדשות רציניות", התראות שזכו להערכה על ידי המשתמשים היו אלה שנשלחו במהירות ועשו שימוש בשפה ישירה. התראות שעשו שימוש בכותרות שהן מלכודות קליקים ובאימוג'ים, היו הרבה פחות מוערכות בהקשר הזה.
 

אנשים לוחצים על התראות בכחצי מהזמן. זה תלוי בהקשר וההחלטה מונעת בעיקר מסוג ההתראה ומהכותרת. הם שמחים לקבל "קצת יותר מדי התראות" (כדי שהם לא יפספסו סיפורים) בידיעה שהם יכולים פשוט להתעלם מהן.
 


 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.