728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

פני המרשתת

פני המרשתת
אילוסטרציה.

הדוח השנתי של בזק למצב האינטרנט בישראל 2016: הצעירים איבדו עניין בצפייה בזמן אמת; חדשות, תכניות בידור וריאליטי עדיין רואים בטלויזיה בשידור חי

כמעט מחצית מהצעירים גלאי 18 עד 34 אינם צופים בשידורים בזמן אמת, אלא מאוחר יותר. כך עולה מהדו"ח השנתי של חברת בזק למצב האינטרנט בישראל 2016.

 
מהדו"ח עולה כי 46% מגילאי 18 עד 34 כמעט ואינם צופים בשידורים חיים, בעוד 28% מגילאים אלה צופים בשידורים חיים רק לפעמים. 16% צופים בשידורים חיים לעתים קרובות (אך לא תמיד) ורק 10% מגילאי 18 עד 34 כמעט תמיד צופים בשידורים חיים.
 

בקרב אוכלוסיית המבוגרים יותר, שיעור הצפייה בשידורים חיים גדול יותר. גילאי 35 עד 54 מעידים כי 26% מהם אינם צופים בשידורים חיים; 30% צופים רק לפעמים; 20% צופים לעתים קרובות, בעוד ש-24% צופים כמעט תמיד .
מקרב בני 55 ומעלה שהשתתפו בסקר מתברר כי רק 8% אינם צופים בשידורים חיים; 21% צופים לפעמים; 27% מהנשאלים צופים לעתים קרבות, בעוד ש-44% כמעט תמיד צופים.
 
עם זאת, מתברר כי ישנם תכנים אותם מעדיפים רבים מהצופים לצרוך בזמן אמת: חדשות ותוכניות ריאליטי. אפשר להסביר זאת שחדשות מאבדות מערכן אם צופים בהם לאחר זמן, בעוד שתוכניות בידור ובעיקר ריאליטי, הופכות למעניינות ומרתקות פחות אם לא צופים בהן בזמן אמת.
מהדו"ח עולה כי 79% מהצופים מעדיפים לראות את מהדורת החדשות בטלוויזיה בזמן אמת; 7% מעדיפים לראות חדשות בשידור נידחה ו-14% מעדיפים לצפות בחדשות באינטרנט.
 
לגבי תוכניות ריאליטי ישראליות – 55% מעדיפים לצפות בהן בזמן אמת; 25% דוחים את הצפייה בהן לזמן אחר, בעוד 21% עושים זאת באינטרנט. לגבי תוכניות ריאליטי אמריקאיות – 37% מעדיפים לצפות בהן בזמן אמת; 28% מעדיפים לצפות בתוכניות אלה בזמן אחר ו-35% באינטרנט.
לגבי תוכניות בידור ישראליות – 54% מעדיפים לראותן בשידור בזמן אמת; 25% – בשידור נידחה, בעוד ש- 21% – באינטרנט.
 
מהדו"ח מתברר כי גם כשרואים טלוויזיה, לא ממש מתרכזים בה. סוקרי בזק בדקו מה עושים בזמן הצפייה בטלוויזיה והם מצאו כי מבין גילאי 18 ומעלה 51% גולשים באותו זמן באינטרנט, 45% משחקים בסמארטפון, 44% מדברים בטלפון, 41% עובדים סידורים בבית ו14% נוספים קוראים עיתון ( או ספר).
מבין בני הנוער שמתחת לגיל 18, שיעור הגולשים באינטרנט בזמן שהטלוויזיה דולקת מולם הוא 54%. שיעור גבוה יותר, 65%, גולשים בסמארטפון באותה עת, 33% מדברים בטלפון, 31% עושים סידורים בבית ו-4% קוראים.
 
הסמארטפון הפך לטלוויזיה לכל דבר. 75% מהצעירים שמתחת לגיל 35 צורכים תוכן וידיאו באמצעות סמארטפון או טאבלט. שיעור עוד יותר גבוה מבין הצעירים הללו, 82%, צורכים תוכן וידיאו באמצעות המחשב ורק 29% צורכים אותו באמצעות הטלוויזיה.
בקרב המבוגרים יותר, גילאי 35 עד 54, הנתונים שונים: 42% צורכים תוכן וידיאו באמצעות סמארפון או טאבלט, 74% צורכים באמצעות מחשב ו-48% באמצעות הטלוויזיה.
 
ככלל, ישראל נחשבת למדינה "מחוברת": 6.4 מיליון ישראלים גולשים כיום באינטרנט. נפח ההורדה ליום עומד על 4 ג'יגה – עליה של 38% בהשוואה לשנת 2015.
 
תופעה נוספת היא של תוכנות סטרימינג פיראטיות שהפכו לנורמה: לשליש מהציבור כבר יש כאלה.
 
שיעור החשיפה לשיימינג (ביוש) ברשת גבוה למדי. ב-2016 נחשפו לפירסומי שיימנג לא פחות מ-68% מהגולשים, לעומת 58% שנחשפו ב-2015. 28% מבני הנוער חוו בעצמם או מכירים מישהו שעבר שיימינג ברשת החברתית.
 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz