728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

דפוס חשיפה

דפוס חשיפה

נתוני סקר TGI לסיכום 2016: צניחה בשיעור קריאת עיתונים, בעיקר בימי חול; שיעור ההאזנה לרדיו יציב לאורך זמן, למרות ירידה במחצית השניה של השנה

המגמה העולמית המוכרת של ירידה בקריאת עיתונים מוצאת את ביטויה גם במשק הישראלי. כך עולה מנתוני סקר TGI בוגרים שהתפרסם היום. בניתוח המגמה של סך כל הקריאה לאורך שלוש השנים האחרונות, ניתן לראות מגמה ברורה של ירידה כללית ומשמעותית בשיעור הקריאה לעיתונים (אחרי "התאוששות" בשיעור הקריאה שנצפה במהלך 2014 עד תחילת 2015).
 

בעיתוני יום חול ניכרת ירידה חדה מובהקת מיולי-דצמבר 2014 כאשר שיעור הקריאה עמד על 59.9% – ל-54.9% ביולי-דצמבר 2016. שיעור הקריאה בעיתונות סוף שבוע התנהג בצורה דומה (אומנם הירידה קלה יותר) מינואר-יוני 15 כאשר שיעור הקריאה עמד על 61.3% עד יולי-דצמבר 2016 בעוד שיעור הקריאה בסוף שבוע עומד על 58.4%. על פי קנטאר מדיה, החברה העורכת את הסקר, מדובר בירידות מובהקות מבחינה סטטיסטית.
 

בעיתונות יום חול בתקופה חצי שנתית, יולי-דצמבר 2016, עיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל בצורה מובהקת לעומת ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה של 38.6% לעומת 39.7% בינואר-יוני 16 (שינוי לא מובהק סטטסטית). באותה התקופה, שיעור הקריאה של ידיעות אחרונות עומד על 33.9% לעומת 34.9% בינואר – יוני 16 (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית).
 
גם בראיה שנתית ישראל היום ממשיך להוביל בצורה מובהקת סטטיסטית ביום חול (ינואר-דצמבר 16 לעומת ינואר-דצמבר 15) כאשר שיעור הקריאה עומד על 39.2% לעומת 39.5% – (ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית). זאת לעומת ידיעות אחרונות שעומד על אחוז קריאה של 34.4% לעומת 35.4% בשנה הקודמת (ירידה לא מובהקת סטטיסטית).
 

בסוף שבוע, הפער בין שני העיתונים אינו מובהק, אך ידיעות אחרונות ממשיך להוביל. ידיעות אחרונות עומד על 38% ביולי-דצמבר 16 לעומת 37.7% בינואר-יוני 16 (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית). ישראל היום עומד על שיעור קריאה של 37.2% ביולי-דצמבר 16 לעומת 37.6% (שינוי לא מובהק) בינואר-יוני 2016.
 
בדומה למצב החצי שנתי, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל בסוף השבוע ברמה שנתית אבל שיעור הקריאה של שני העיתונים הינו צמוד ואינו מובהק סטטיסטית. שיעור הקריאה לגיליון יום ו' של העיתון עומד על 37.8% (לעומת 39.0% בשנה קודמת – שינוי לא מובהק). זאת לעומת ישראל היום שרשם עלייה (אומנם לא מובהקת סטטיסטית) מ-36.7% ב-2015 ל-37.5% ב-2016.

 

איתן כסיף, מנכ"ל קנטאר מדיה ישראל מבהיר כי מגמת הקריאה הכללית מחושבת על בסיס הקריאה של כל העיתונים בניטרול החפיפה ביניהם, לפיכך המשמעות הנה כי ישנו ציבור משמעותי שהפסיק לקרוא את העתונות המודפסת וככל הנראה משלים את צרכי המידע והתוכן בפלטפורמות/מדיה אחרת כגון איטנרט/ אפליקציות /מדיה חברתית וכו'.
 

TGI1

שיעור הקריאה ביום חול / סוף שבוע ממוצע לאורך זמן. מקור: קנטאר מדיה ישראל


 

שיעורי ההאזנה לרדיו

ניכרת ירידה מובהקת בשיעור ההאזנה לרדיו ביולי-דצמבר 16 לעומת החציון הקודם (ינואר – יוני 16) מ70.7% ל67.4%.
בניתוח ברמה של 3 "הקבוצות" – קול ישראל, תחנות גל"צ ותחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א, הירידה של תחנות גל"צ הינה מובהקת סטטיסטית בעוד הירידה בתחנות קול ישראל ושפ"א אינה מובהקת.

 

בתחנות גל"צ שיעור ההאזנה (בניטרול חפיפה) עומד ביולי-דצמבר 16 על 43.1% ביום חול ממוצע לעומת 47.6% בינואר-יוני 16. גם התחנות של קול ישראל ותחנות האזוריות המשווקות על יד שפ"א רשמו ירידה בשיעורי ההאזנה באותה תקופה. כאמור, הירידות אינות מובהקות סטטיסטית. תחנות קול ישראל ירדו מ-37.8% בינואר-יוני 16 ל-36% ביולי-דצמבר ותחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א ירדו מ-34.6% ל-32.8%.

 

למרות האמור לעיל, בבחינה ברמה שנתית, אין שינויים מובהקים סטטיסטית ואפילו קיימת עלייה קלה בשיעור ההאזנה לתחנות גל"צ לעומת סך כל 2015 (מ-44.9% ל-45.5%).
 

בגרף המצורף ניתן לראות את שיעורי ההאזנה לאורך 6 גלים האחרונים. לפי זה שיעור ההאזנה לאורך זמן נראה יציב יחסית ולא ניתן לאפין מגמה ברורה של עלייה או ירידה.

TGI2

שיעור ההאזנה לרדיו לאורך זמן – יום חול ממוצע. מקור: קנטאר מדיה ישראל


 

1 תגובה

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

1 תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.