728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

זמן טוב להודות לעיתונאים

זמן טוב להודות לעיתונאים
מרק צוקרברג וד"ר פריסליה צ'אן, מעיינים בגיליון העיתון המקומי "סלמה טיימס ג'ורנל"צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מרק צוקרברג

הוקרה אותנטית, או מס שפתיים וחיבוק דב? מנכ"ל פייסבוק מרק צוקרברג הביע תמיכה בעיתונאים ברחבי העולם "העובדים ללא לאות ולעתים מסכנים את חייהם"

מרק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, הביע תמיכה בעיתונאים, בפוסט שפרסם היום (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו. בפוסט, בו הופיעה תמונה שלו ושל רעייתו, ד"ר פריסליה צ'אן, כשהם מעיינים בעיתון מקומי היוצא לאור באלבמה – סלמה טיימס ג'ורנל – כתב: "זה נראה כמו זמן טוב להגיד תודה לכל העיתונאים ברחבי העולם, העובדים ללא לאות ולעתים מסכנים את חייהם כדי להציף את האמת. אני לא תמיד מסכים עם כל מה שאתם אומרים, אבל כך אמורה דמוקרטיה לעבוד. אני יודע שאני מצטרף לרבים באמריקה וברחבי העולם, המודים לכם על עבודתכם".
 
הדברים של צוקרברג, שעל פי שמועות שהוכחשו החל להיערך לאפשרות של כניסה לפעילות פוליטית, באים גם על רקע ההתקפה החריפה והמתמשכת של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על כלי התקשורת של הזרם המרכזי בארה"ב.
 
צוקרברג ורעייתו סיירו באלבמה בדרום-מזרח ארצות הברית, התחנה הראשונה במסע שמתכוון צוקרברג לערוך במהלך 2017 בכל מדינות ארה"ב. במסגרת הסיור הם ביקרו בכמה עיתונים מקומיים.

 

Today Priscilla and I stopped by some local newspapers as we drove through Alabama. The folks there were working hard…

Posted by Mark Zuckerberg on Monday, February 20, 2017

 

לאחרונה השיקה ענקית הרשתות החברתיות את פרויקט העיתונות של פייסבוק, שמטרתו לעודד שיתוף פעולה עם אלפי עיתונאים המשתפים תוכן ברשתות החברתיות.

 

בגילוי דעת נרחב שפרסם צוקרברג בשבוע שעבר, הוא הדגיש, בין השאר, את חשיבות כלי התקשורת: "תעשיית חדשות חזקה חיונית לבניית קהילה מעודכנת. מתן ביטוי לאנשים אינו מספיק ללא אנשים שייעודם חשיפת מידע חדש וניתוחו. עלינו לעשות יותר כדי לתמוך בתעשיית החדשות ולהבטיח שהפונקציה החברתית החיונית הזו תהיה ברת-קיימא".

 

לא כל העיתונאים התרשמו מהמניפסט של צוקרברג. העיתונאית אדריאן להפראנס כתבה במאמר שפורסם ב"האטלנטיק" כי גילוי הדעת של מנכ"ל פייסבוק הוא תכנית-אב להרס העיתונות, וכי הוא אמור להוות "פעמוני אזעקה לעיתונאים", וגם "להגביר את תחושת הדחיפות של כלי תקשורת לגבי התשובה לשאלה כיצד הם יכולים לשרוד בעולם הנשלט בידי פייסבוק". לדבריה, החברה שולטת לחלוטין בשוק הפרסום בדיגיטל, כאשר 85% מעוגת ההכנסות מפרסום מקוון מנותבים לפייסבוק או לגוגל, שמשאירות לכל כלי התקשורת נתח של 15% בלבד, להלחם עליו.

 

להפראנס כותבת כי: "רוב ארגוני החדשות מתארים את עצמם באותו אופן שצוקרברג מתאר את פייסבוק – לא רק טכנולוגיה או מדיה, אלא קהילת אנשים. במובנים מסויימים צוקרברג בונה מערכת חדשות ללא עיתונאים. האמת הלא נוחה מבחינת העיתונאים, היא שפייסבוק טובה בהרבה בבניית קהילות בעידן הדיגיטלי מאשר ארגוני החדשות".

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz