728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

סנדלי פלטפורמה

סנדלי פלטפורמה
מאמרים מיידיים.צילום: פייסבוק

דו"ח: למרות החשש מהסתמכות גוברת והולכת על פלטפורמות ההפצה ומאובדן הכנסות מפירסום, מו"לים רבים עדיין לא נסוגים מהפצת התכנים שלהם באמצעותן

למרות התפכחותם של מו"לים בכל הנוגע לשימוש בפלטפורמות ההפצה במדיה החברתית ליצירת הכנסות, אין עדיין סימן לנסיגה מפרסום תכניהם ישירות בפייסבוק, סנאפצ'ט, אינסטגרם ופלטפורמות אחרות. כך עולה מבדיקה  שערך מרכז Tow לעיתונות דיגיטלית, בין השאר במהלך שבוע הבחירות בארה"ב (7-13 בנובמבר 2016), שעקבה אחר פרסומיהם של 14 מו"לים גדולים בפלטפורמות השונות, וגילתה כי העלו בפרק הזה 12,120 פוסטים שנועדו להשתלב בפטלפורמות (למשל, המאמרים המיידיים של פייסבוק) ולא לייצר תנועה לאתרים שלהם.

 

מאמרים מיידיים הוא פורמט שפותח על ידי פייסבוק המאפשר לבעלי האתרים לפרסם תכנים שלהם המוטמעים ברשת החברתית. כאשר מו"ל מפרסם תוכן שלו כמאמר מיידי בפייסבוק, הקורא מופנה אל דף הנטען במהירות שמאוחסן בשרתים של פייסבוק, והמו"ל ופייסבוק חולקים בהכנסות. החיסרון הגדול עבור המו"לים הוא בוויתור הבעייתי על הפניית תנועת גולשים לאתריהם, דבר שגורם, בין השאר, לאבדן של שליטה על בסיס נתונים חשוב אודות הקהל, פגיעה ביכולת שלהם ובהזדמנויות להציע למשתמשים תוכן נוסף, הסתמכות גדלה והולכת על המערכת של פייסבוק, וחוסר היכולת להציע תוכן שמוגן מאחורי חומת תשלום. כלומר: ויתור על הנראות של האתרים ועל השליטה בפרסום.

 

בחינת מידת השימוש ב"מאמרים המידיים" על ידי המו"לים השונים – לעומת שיתוף לינקים "רגילים" מצביעה על הגישה השונה שלהם לגבי התמסרות להפצת תכניהם בפלטפורמה החברתית:

 

INSTANTA

מקור: Tow Center for Digital Journalism

 

על פי הבדיקה, ווקס, וושינגטון פוסט והאפינגטון פוסט מפרסמים יותר מ-80 אחוז מהתכנים שלהם במאמרים המיידיים (Instant Articles) של פייסבוק. לעומתם, הוול סטריט ג'ורנל המפרסם פחות מחמישה אחוזים, בעוד שאחרים כמו השיקגו טריביון והלוס אנג'לס טיימס. למשל, כלל אינם מפרסמים באמצעות ה,מאמרים המיידיים".
 
עוד עולה מהבדיקה של Tow שאינסטגרם הופך לפלטפורמת פרסום פופולרית עבור ארגוני חדשות, לא רק עם פוסטים רגילים של צילומים או וידאו, אלא גם עם הפיצ'ר בהשראת סנאפצ'ט – 'סיפורי אינסטגרם' (Instagram Stories), שבאמצעותו שיתפו 253 אייטמים במהלך שבוע הבחירות.

 

נתון מעניין נוסף שעולה מהבדיקה, הוא ההחלשות של יוטיוב כפלטפורמת הפצה. מתברר שהמו"לים מעדיפים את פייסבוק כפלטפורמה להפצת קטעי הוידאו הקצרים שהם מפיקים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
STD15

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz