728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

חוק המספרים הגדולים

חוק המספרים הגדולים
העיתונאים מסין בבית סוקולוב. מלפנים, משמאל: יוסי בר מוחא, וואנג דונגמיי ורותם אברוצקי

אגודת העיתונאים בתל אביב אירחה משלחת של עיתונאים בכירים מסין המבקרת בישראל, בראשות מזכ"לית ארגון הגג של עיתונאי סין (ACJA), וואנג דונגמיי

משלחת של עיתונאים בכירים מסין, בראשות מזכ"לית ארגון הגג של עיתונאי סין (ACJA), וואנג דונגמיי (Wang Dongmei), התארחה אתמול באגודת העיתונאים בתל אביב, במסגרת ביקור בן ארבעה ימים שהם עורכים בישראל.

 

חברי המשלחת יפגשו במהלך ביקורם עם גורמי מפתח במשק הישראלי, במטרה לסקר את הכלכלה הישראלית בהקשר של יוזמת הפיתוח רחבת ההיקף של נתיבי הסחר, "חגורה אחת, דרך אחת", או חגורת דרך המשי הכלכלית של המאה ה-21, עליה הכריז נשיא סין שי ג'ינפינג ב-2013. היוזמה מתמקדת בשיתוף פעולה בין סין לעשרות מדינות אחרות ונועדה לחולל מהפיכה בכלכלת אירו-אסיה.
אתמול, למשל, ראיינו העיתונאים הסינים את שר התחבורה, ישראל כ"ץ. חברות ממשלתיות סיניות מעורבות כבר כיום בפרוייקטים רחבי היקף של תשתיות ותחבורה, כמו הרכבת הקלה בגוש דן.

 

דונגמיי ביקשה לנצל את הביקור בישראל גם לקריאה לקיים דיאלוג מקצועי בין העיתונאים בישראל לעיתונאים בסין. לדבריה, לארגון הגג של עיתונאי סין – שהוא ארגון ממשלתי, שנוסד על ידי המפלגה הקומוניסטית לפני שמונים שנה – יש הסכמי שיתוף פעולה בילטרליים עם ארגוני עיתונאים בלמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם.

 

מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר-מוחא, ויו"ר האגדה, רותם אברוצקי, סקרו את פעילות התקשורת בישראל והתמקדו במשבר הנוכחי בשידור הציבורי ובחשש מפגיעה בחופש העיתונות לנוכח מעורבותה הגוברת של ממשלת ישראל בשוק התקשורת.

 

בסין שוק התקשורת כולו, המדיה המסורתית והחדשה, מפוקח ונשלט לחלוטין על ידי הממשלה. פייסבוק, טוויטר, גוגל, לצד האתרים של הניו יורק טיימס, הוול סטריט ג'ורנל, האקונומיסט ורבים אחרים – חסומים לגישה. השבוע פורסם כי תקנות חדשות של ממשלת סין מהדקות למעשה את השליטה על התקשורות באמצעות דרישות רישוי מחמירות לכל אמצעי הפצת החדשות במדינה.

 

העיתונאים הסינים אמרו כי למרות שהדימוי של התקשורת בסין שונה מזה של מדינות אחרות, הרי שמבחינת האופן בו הם פועלים, כך לטענתם, הם נהנים מחופש דומה לזה הנהוג במדינות אחרות.

 

מארשל יה, מנהל הניו מדיה של יומון העם, בטאון המפלגה הקומוניסטית הסינית, נתן דוגמאות מוחשיות לשגשוג חסר התקדים של המדיה המקוונת בסין. הוא סקר את המעבר רחב ההיקף שמתחולל בשנים האחרונות מהעיתון היומי, שמופץ בכ-3.5 מיליון עותקים, לארגון תקשורת עצום מימדים וחוצה פלטפורמות, שתכניו מופצים – באמצעות מערכת חדשות אחודה המפעילה עשרות אתרים בנושאים שונים, גם באנגלית, אפליקציות ייעודיות ופלטפרמות מיקרו בלוגינג – בקרב למעלה מ-600 מיליון איש. בארגון מועסקים כיום למעלה מ-12 אלף איש, לא כולם עיתונאים, ומבחינה כלכלית, הכנסותיו מפרסומות מקיימות אותו ומאפשרות את צמיחתו המהירה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.