728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

כלכלת התפוצות

כלכלת התפוצות
אילוסטרציה.

דו"ח: למרות גידול המשמעותי במספר המנויים הדיגיטליים של העיתונים הגדולים בארה"ב במהלך 2016, זו השנה ה-28 ברציפות שנרשמת ירידה בתפוצתם הכללית

הגידול המשמעותי במספר המנויים הדיגיטליים של העיתונים הגדולים בארה"ב במהלך 2016 אינו משקף עליה בתפוצתם הכללית.

 

על פי ניתוח שביצע מרכז המחקר Pew, על נתוני AAM (הברית לתקשורת מבוקרת) – ארגון ללא כוונות רווח המאשר את נתוני התפוצה של רבים מהעיתונים בארה"ב, התפוצה הכוללת של עיתונים יומיים במהלך השבוע ובסוף השבוע בארה"ב' בדפוס ובדיגיטל – ירדה בשיעור של 8% במהלך 2016. מדובר בשנה ה-28 ברצף של ירידות בתפוצת העיתונים בארה"ב.

 
הירידה כוללת ירידה של 10% בתפוצה במהלך השבוע (9% בימי ראשון) וירידה של 1% בשיעור התפוצה הדיגיטלית (עליה של 1% בימי ראשון). התפוצה הכוללת של עיתונים בארה"ב בימי חול נפלה ל-35 מיליון, בעוד שבימי ראשון ל-38 מיליון בסה"כ – הרמות הנמוכות ביותר מאז 1945.

 



 

בניתוח מצויין כי ייתכן שהירידה בתפוצה קטנה בחצי ממה שעולה מן הנתונים של ה-AAM. מכיוון שהעיתונים הגדולים אינם מעבירים לארגון במלואם את נתוני המנויים הדיגיטליים שלהם. בהסתמך על נתונים שמפרסמים עיתונים כמו הניו יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל לגבי המנויים הדיגיטליים שלהם, מעריכים במרכז המחקר ששיעור הירידה בתפוצה עומד על כארבעה אחוזים.
 
במקביל לירידה בתפוצת העיתונים, נרשמה גם ירידה בת שתי ספרות בהכנסות מפרסום בתעשיה כולה.

 



 

בניתוח שהתבסס על ההצהרות הפיננסיות של שבע חברות ציבוריות המוציאות לאור עיתונים, עולה כי ההכנסות מפרסום בתעשיה ירדו ב-2016 בשיעור חד של 10%, לעומת ירידה של 8% ב-2015. השיעור הזה מייצג הכנסה של 18 מיליארד מפרסומות ב-2016 – כשליש מרמת ההכנסות של לפני עשור.

 
בניגוד לכך, ההכנסות מהתפוצה (דמי המנוי) נותרו יציבות במהלך השנים האחרונות – ורשמו עליה מ-10.4 מיליארד דולר ב-2012 ל-10.9 מיליארד דולר ב-2015 וב-2016.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz