728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

פיצוי באיחור

פיצוי באיחור
צילום: דלית כהן

מפרקת רשות השידור קבעה שיניב מורוזובסקי יקבל פיצויים בסך של 25 אלף שקל בשל פיטוריו מניהול רשת ג', שנעשו באמצעות פקס

יניב מורוזובסקי, שניהל את חטיבת הבידור של קול ישראל ואת תחנת רשת גימ"ל בשנת 2012, יקבל פיצויים בשל פיטוריו שנעשו שלא כחוק. כך פסקה אתמול (רביעי) מפרקת רשות השידור בתום ארבע שנים שחלפו מאז הוא הגיש את התביעה כנגד פיטוריו.

 

מורוזובסקי תבע את רשות השידור, באמצעות עו"ד רפאל יולזרי ממשרד גדעון פישר ושות',  בטענה כי פיטוריו נעשו שלא כחוק ומסיבות לא ענייניות.  עובדי רשת ג' תמכו במאבקו המשפטי נגד פיטוריו  ואף חתמו על מכתב פנימי להנהלת שבו ביקשו ממנה לחזור בה
מהחלטתה.  בכתב התביעה שהגיש הוא טען כי הדחתו מניהול רשת ג' נעשתה באמצעות הודעה שנשלחה לו בפקס וללא שימוע מסודר עם מנהלו הישיר, מיכאל  (מיקי) מירו, מנהל קול ישראל באותה עת. ההליך המשפטי ארך פרק זמן ארוך מכיוון שבינתיים החל תהליך פירוקה של רשות השידור והעברתה לידי כונס נכסים.
 

מורוזובסקי טען בתביעתו כי השיחה אליה זומן עם מיקי מירו הוגדרה מראש כשיחת משוב והוא הוזמן אליה בטווח של פחות מיממה. "שיחה מעין זו אינה יכולה להיחשב כשיחת שימוע כדין, מכיוון שהיא לא הוגדרה כך ולא נשמעו בה טענות או תלונות כנגד תפקודו של התובע, כככל שהיו כאלה", נטען.
 

בהחלטה שקיבלה מפרקת רשות השידור עו"ד סיגל יעקובי, היא קיבלה חלק מטענותיו של מורוזובסקי: "אני סבורה כי במחלוקת שבין רשות השידור לבין המבקש, הדין הוא עם המבקש", היא כתבה. המפרקת ציינה כי "התובע לא היה יכול לסבור שמדובר בשימוע. מעיון בכותרת הפגישה מתוך הפרוטוקול שלה, עולה כי פגישה זו בין מנהל קול ישראל לבין התובע היתה למעשה שיחת משוב להערכת תפקודו של העובד, ולא הליך של שימוע".
 

בהמשך כתבה המפרקת בהחלטתה: " יש להטיל ספק בטענתה של רשות השידור ולפיה הפגישה בין השניים נוהלה בלב פתוח ובנפש חפצה, וזאת בשל סמיכות הזמנים בין מועד הפגישה לבין מועד ההודעה לתובע על הפסקת עבודתו ברשות השידור. במילים אחרות, ניתן לקבוע כי הליך השימוע אשר נערך לכאורה לתובע, לא היה תקין דיו".
 

לעומת זאת המפרקת לא קיבלה את טענתו של מורוזובסקי כי הוא פוטר מסיבות לא ענייניות. היא מצטטת מדבריו של מורוזובסקי ולפיהם פיטוריו נעשו בתום תקופה שבה חל שיפור במצבה של רשת ג', בתרבות הארגונית ובנתוני ההאזנה לתחנה, ולאחר שקצר שבחים גם ממירו עצמו. על כך היא קבעה: "אמות המידה לפיטורי עובד הנמצא בתקופת ניסיון, מקלות יותר מאלו של עובד קבוע. די בספק סביר בתום לב כדי לקבוע את אי התאמתו של עובד או אי עמידתו בתקופת ניסיון".
 

המפרקת קבעה שעל הרשות לשלם למורוזובסקי פיצויים בגובה של 25 אלף שקל (משכורת וחצי), בתוספת ריבית והצמדה,  בגין אי קיום שימוע כדין ועוגמת נפש שנגרמה לו. בנוסף היא ציינה שהיא אינה יכולה לקבל את בקשתו של מורוזובסקי בכתב תביעתו לשוב לתפקידו, ולו בשל העובדה שרשות השידור עברה בינתיים להליך של פירוק והחל מ-15 במאי 2017 היא חדלה  מלשדר. מיום זה, היא ציינה, הופסקה העסקתם של כלל עובדי הרשות.
מורוזובסקי מסר בתגובה כי הוא שמח על ההחלטה, למרות הזמן הרב שחלף מאז הגיש את תביעתו. "נעשה צדק, ולו חלקי, בתהליך ההדחה שעברתי בניגוד לכל הגיון בריא".
 

מורוזובסקי, 34, החל את דרכו העיתונאית בגלי צה"ל וניהל פרויקטים שונים ברדיו תל אביב, רדיו ירושלים ורדיו דרום. כמו כן הוא שידר חדשות ב- 99FM ונחשב לאחד מחלוצי הרדיו האינטרנטי. ב-2014 מונה לעורך חדשות בעיתון "ישראל היום" ובהמשך היה ראש דסק ניו מדיה ועורך של מוספי הצרכנות והבריאות של העיתון.  כיום הוא מרצה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל ורכז קורסי רדיו במכללת BPM.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
STD15

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz