728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

קנס לערוץ 20 ?

קנס לערוץ 20 ?

ערוץ 20 שידר ראיון עם נתניהו, למרות האיסור שחל עליו (עדיין) לשדר חדשות בהתאם להוראות הרישיון שלו. מועצת הכבלים והלוויין פתחה נגדו בהליך

מועצת הכבלים והלווין פתחה היום (א') בהליך בירור נגד ערוץ 20, בעקבות שידור הראיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום חמישי האחרון.

 

הראיון הבלעדי עם נתניהו שודר בעקבות דו"ח מבקר המדינה האחרון, ודברים שאמר שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון בערוץ 10 במסגרת "שבתרבות" ובהם תקף את נתניהו בפרשת הצוללות. נתניהו בחר להתראיין בערוץ 20 שהוא עבורו במה נוחה ואוהדת, ולא באחד הערוצים האחרים שבהם הוא רואה אויבים וכמי שמבקשים להפילו.
 

אלא שערוץ 20, שהוא בעל נטיה ימנית ואינו עולה לאוויר בשבתות וחגים, מנוע מלשדר חדשות בשלב זה, במסגרת הוראות הרישיון שלו. הראיון עצמו עם נתניהו זכה לרייטינג נמוך של 0.4% , ואולם כלי תקשורת אחרים עשו לו פולואפים וגם היו לו תגובות לא מעטות ברשתות החברתיות, תוך איזכורים רבים של ערוץ 20. את הראיון עם ראש הממשלה ערכו אלירן טל, בעבר הכתב הצבאי של רשות השידור שעבר לערוץ 20 ושמעון ריקלין.
 

במועצת הכבלים בודקים כעת האם ערוץ 20 שידר חדשות בניגוד להוראות הרישיון. לא מכבר הערוץ, שעלה לאוויר ביוני 2014, הגיש בקשה לשידור והפקה של מהדורות חדשות ומבזקי חדשות, אך הליך האישור של הבקשה טרם הסתיים, והוראות הרישיון עדיין תקפות. המועצה עשויה להחליט על הטלת קנס על הערוץ.
 

הראיון עם נתניהו נמשך כ- 20 דקות וכלל בדרך כלל שאלות לא קשות, ובוודאי שלא מהסוג שהוא היה עשוי להישאל בערוצים או עיתונים אחרים. ראש הממשלה הציג בערוץ 20 את גרסתו לפרשת בזק ולפרשת הצוללות, שבהן חשודים בין היתר אישים הנמנים עם מקורביו ובני משפחתו. הוא טען, בין השאר: "לא היו דובים ולא זבובים. הכל קשקוש בלבוש. אני לא חשוד בכלום. רביב דרוקר הוא א-גרויסע עיתונאי".
 

ערוץ 20, שבשליטת איש העסקים יצחק מיראשווילי, כבר ספג בעבר קנסות בסך מאות אלפי שקלים, לאחר שלא עמד בהוראות הרישיון ושידר חדשות או מבזקים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
STD15

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz