728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

כפי שפורסם בפייסבוק

כפי שפורסם בפייסבוק
אילוסטרציה: pixabay

המקומות בהם צורכים חדשות: על פי סקר חדש, כשני שלישים מהאמריקאים מדווחים שהם צורכים לפחות חלק מהחדשות שלהם באמצעות הפלטפורמות החברתיות

נכון לאוגוסט 2017 כשני שלישים מהאמריקאים (67%) מדווחים שהם צורכים לפחות חלק מהחדשות שלהם באמצעות המדיה החברתית – כששניים מעשרה עושים זאת לעתים קרובות. כך עולה מסקר חדש, שנערך בקרב 4,971 בוגרים, שפרסם בסוף השבוע מרכז המחקר Pew. מדובר בעליה קלה בלבד לעומת תחילת 2016 כאשר 62% מהבוגרים באמריקה דיווחו שהם צורכים לפחות חלק מהחדשות שלהם באמצעות המדיה החברתית.

 

בפעם הראשונה בסקרים של מרכז המחקר Pew, יותר ממחצית (55%) מהאמריקאים שגילם למעלה מ-50, מדווחים על כך שהם צורכים חדשות באמצעות המדיה החברתית. מדובר בעליה של 10% לעומת 2016. בקרב הבוגרים מתחת לגיל 50, 78% (שיעור זהה ל-2016) צורכים חדשות באמצעות המדיה החברתית.
 

במבט על כלל האוכלוסיה, פייסבוק מובילה בפער גדול על פני אתרי המדיה החברתית האחרים, בעיקר בשל בסיס המשתמשים הגדול שלה (66% מהאמריקאים) בהשוואה לפלטפורמות החברתיות האחרות והעובדה שרוב משתמשיה צורכים חדשות באמצעותה.
למרות שגם ליו-טיוב יש בסיס משתמשים רחב (58% מהאוכלוסיה בארה"ב) שיעור קטן יותר מתוכם, בהשוואה לפייסבוק, צורך חדשות באמצעות הפלטפורמה הזו. ב-2017 גדל בסיס המשתמשים של יו טיוב ושיעור הצורכים חדשות באמצועתה (18% מכלל האמריקאים).
 

טוויטר מציגה מבנה ששימוש הפוך ליו-טיוב: בעוד ששיעור גדול ממשתמשי הפלטפורמה (74%) עושים בה שימוש לצריכת חדשות, בסיס המשתמשים שלה קטן בהרבה – כך בסה"כ פחות אמריקאים צורכים את החדשות שלהם בטוויטר (11%).

 

עוד עולה מהסקר, שלא רק שחל גידול בשימוש שעושים האמריקאים בפלטפורמות חברתיות לצריכת חדשות, אלא שכעת הם עושים לצורך כך שימוש ביותר מפלטפורמה אחת. כרבע מהאמריקאים (26%) צורכים חדשות ב-2 או יותר פלטפורמות חברתיות (עליה מ-18% ב-2016 ומ-15% ב-2013).

 

90% מצרכני חדשות באינסטגרם, סנאפצ'ט ו-וואטסאפ, נוטים לצרוך חדשות בלפחות שתי רשתות חברתיות. צריכת החדשות בפלטפורמות החברתיות שאינן פייסבוק חופפת לשימוש בענקית הרשתות החברתיות בשיעור גדול: לפחות 48% מצרכני החדשות שעושים שימוש בכלל הרשתות החברתיות, עושים שימוש גם בפייסבוק לצריכת חדשות.

 

על פי הסקר, צריכת חדשות באמצעות הרשתות החברתיות אין משמעותה שהמשתמשים מתעלמים מדרכים מסורתיות לצרוך חדשות. הרבה משתמשים בפלטפורמות החברתיות צורכים חדשות גם מפלטפורמות אחרות, אם כי יש כמה הבדלים בין המשתמשים באתרים השונים.צרכני החדשות בטוויטר, למשל, נוטים לצרוך חדשות באמצעות אתרי חדשות ואפליקציות, יותר מהמשתמשים של פייסבוק ויו-טיוב. משתמשי פייסבוק נוטים לצרוך את החדשות שלהם גם באמצעות שידורים של טלוויזיה מקומית, יותר מהמשתמשים ביו-טיוב, טוויטר וסנאפצ'ט.
 


אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz