728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

הפיד שלך, העסק שלנו

הפיד שלך, העסק שלנו
בניין מערכת הניו יורק טיימס במנהטן. "העיתונאים שלנו צריכים לתת את דעתם במיוחד לאפשרות שייראו כמצדדים בצד אחד, בנושאים שהטיימס מבקש לסקר באובייקטיביות"

הניו יורק טיימס הכריז על מערכת קווים מנחים לשימוש של עיתונאיו ברשתות החברתיות: עליהם להימנע מלהביע את עמדתם הפוליטית בנושאים אותם מכסה כלי התקשורת

הניו יורק טיימס הכריז ביום שישי על מערכת קווים מנחים, מעודכנת ומורחבת, לשימוש שעושים עיתונאיו ברשתות החברתיות.

 

בהודעת הניו יורק טיימס נאמר, כי הקווים המנחים החדשים מדגישים את ההכרה של המערכת בתפקיד החשוב של הרשתות החברתיות בעבודה העיתונאית, אך הם קוראים לעיתונאים של הני"ט לנקוט במשנה זהירות ולהימנע מלהביע את עמדתם הפוליטית בנושאים אותם מכסה כלי התקשורת.
 

במזכר ששלח לעובדים, כתב דין באקט, העורך הראשי: "רבים מהעיתונאים שלנו הם קולות משפיעים בטוויטר, פייסבוק, אינסטגרם ובפלטפורמות אחרות. הקולות של הקוראים, המאזינים והצופים שלנו מספקים לנו מידע ומשפרים את הדיווח שלנו. אנו מאמינים שכדי להמשיך להיות ארגון החדשות המוביל בעולם, עלינו להמשיך ולתחזק נוכחות פעילה ברשתות החברתיות. עם זאת, עלינו להבטיח גם שהאופן בו אנו מתקשרים ברשתות החברתיות יהיה אחראי ויעמוד בקו אחד עם ערכי המערכת שלנו".
 

לדברי מנסחי מערכת הקווים המנחים, קליפורד לוי, פיל קורבט וסינתיה קולינס, היא גובשה בהליך שיתופי והיא מחוברת בשורשיה לניסיון שצברו העיתונאים בארגון.
 

על פי הקווים המנחים החדשים, הפוסטים של עיתונאי הניו יורק טיימס ברשתות החברתיות לא יביעו עמדות מפלגתיות, לא יקדמו עמדות פוליטיות או מתמודדים במערכת הפוליטית, לא יכילו הערות פוגעניות ולא יכללו תכנים הפוגעים במוניטין העיתונאי של הארגון.

 


"בעוד שאתם עשויים לחשוב שעמוד הפייסבוק שלכם, הפיד שלכם בטוויטר, באינסטגרם בסנאפצ'ט וברשתות חברתיות אחרות – הם אזורים פרטיים, נפרדים מתפקידיכם בטיימס, למעשה כל פוסט שאנו מפרסמים או כל לייק שאנו עושים הוא, במידה מסויימת ציבורי. וכל מה שאנו עושים באופן ציבורי, סביר שיקושר לטיימס"


 

"העיתונאים שלנו צריכים לתת את דעתם במיוחד לאפשרות שייראו כמצדדים בצד אחד, בנושאים שהטיימס מבקש לסקר באובייקטיביות", נכתב.
 

הטיימס הבהיר שהוא רואה כל פעילות של עיתונאיו ברשת החברתית, כמחוייבת למדיניות החדשה. "בעוד שאתם עשויים לחשוב שעמוד הפייסבוק שלכם, הפיד שלכם בטוויטר, באינסטגרם בסנאפצ'ט וברשתות חברתיות אחרות – הם אזורים פרטיים, נפרדים מתפקידיכם בטיימס, למעשה כל פוסט שאנו מפרסמים או כל לייק שאנו עושים הוא, במידה מסויימת ציבורי. וכל מה שאנו עושים באופן ציבורי, סביר שיקושר לטיימס".
 

על פי הקווים המנחים, על עיתונאי הטיימס להמנע מלהצטרף לקבוצות פרטיות או "סודיות", בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות, שיש להן אוריינטציה מפלגתית. כמו כן עליהם להמנע מלהרשם לאירועים מפלגתיים ברשתות החברתיות. במקרה שעיתונאים מעוניינים להצטרף לקבוצות כאלה לטובת הדיווח שלהם, עליהם לנקוט משנה זהירות בכל האמור לפוסטים שהם מפרסמים שם.
 

באשר לביקורת המופיעה ברשתות החברתיות על עבודתם, נדרשים עיתונאי הטיימס להגיב לאחר מחשבה ובצורה מכובדת – ובעצם להימנע מ"קטטות רשת". במקרה שמדובר בביקורת אגרסיבית במיוחד, על עבודתם ועל פעילות הרשתות החברתיות שלהם, ההמלצה לעיתונאי הטיימס היא להמנע כלל מתגובה.
 

הניו יורק טיימס תומך בזכות של עיתונאיו להשתיק או לחסום משתמשים מאיימים ופוגעניים ברשתות החברתיות, אך מבקש להימנע מלעשות כן כשמדובר רק בביקורת על עבודתם.
 

בעוד שבטיימס מכירים בערך של שידורים ועדכונים חיים ברשתות החברתיות, הם מדגישים את העובדה שהם מעדיפים שהעיתונאים שלהם ימקדו את מאמציהם בפלטפורמות הדיגיטליות של הארגון. "באופן כללי, אנו מעוניינים לפרסם סיפורים בלעדיים קודם כל בפלטפורמות שלנו, ולא במדיה החברתית, אך יכולים להיות מקרים שיהיה נכון לפרסם קודם כל ברשתות החברתיות", כותבים בטיימס ומפנים את העיתונאים להתייעצות עם הממונים עליהם במקרים כאלה.
 


באשר לביקורת המופיעה ברשתות החברתיות על עבודתם, נדרשים עיתונאי הטיימס להגיב לאחר מחשבה ובצורה מכובדת – ובעצם להימנע מ"קטטות רשת". במקרה שמדובר בביקורת אגרסיבית במיוחד, על עבודתם ועל פעילות הרשתות החברתיות שלהם, ההמלצה לעיתונאי הטיימס היא להימנע כלל מתגובה


 

במקרה שעיתונאי של הטיימס צייץ מידע שגוי או ציוץ לא הולם, ומבקש למחוק את הציוץ, עליו להבטיח שהוא מאזכר את המחיקה בציוץ עוקב.
 

כעיתונאי של הטיימס מפנה ללינק של פרסומים במקומות אחרים, עליו לפעול לשיקוף מבחר מגוון של נקודות מבט. שיתוף מגוון של חדשות, דעות או סאטירה של אחרים הוא בדרך כלל ראוי, אך לינקים המפנים בקביעות לצד אחד של ויכוח, עלול ליצור את הרושם שהעיתונאי מצדד בעמדה מסויימת.

 

על העיתונאים של הטיימס לנקוט משנה זהירות כשהם משתפים ברשתות החברתיות סקופים או סיפורים פרובוקטיביים מכלי תקשורת אחרים, שהטיימס עדיין לא אישר. במקרים מסויימים, נכתב, ציוץ אודות סיפור של כלי תקשורת אחר ע"י כתב של הטיימס פורש כאישור של הטיימס לסיפור, למרות שלמעשה הדבר לא היה נכון.
 

"ניסינו לייצר איזון", כתבו מנסחי הקווים המנחים. "אנו מעוניינים שחדר החדשות שלנו יאמץ את המדיה החברתית, שהפלטפורמות שלה מציעות כה הרבה הזדמנויות להתחבר עם קוראים, מאזינים, צופים וכמובן – עם מקורות. עם זאת, אנו מקווים שהעיתונאים שלנו יקחו לתשומת לבם את הקווים המנחים הללו – ובעיקר התובנות – שנאספו בשיתוף פעולה עם הקולגות שלנו, באשר לאופן בו יש לפעול בפלטפורמות הללו"

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz