728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

הזמן הוא גלגל ענק

הזמן הוא גלגל ענק

התחזית ל-2018 של מכון רויטרס ללימודי עיתונות: יצרני התוכן ינסו להתנתק מתלותם הגוברת בפלטפורמות ההפצה; המודלים העסקיים יעברו להכנסות מדמי מנוי

2018 תהיה שנה קריטית ליחסים בין המו"לים לפלטפורמות ההפצה, כשחברות כמו פייסבוק וגוגל נלחמות נגד הגל המתגבר של ביקורת על השפעתן על החברה ועל העיתונות; המודלים העסקיים בתעשיית העיתונות יעברו מהתבססות על הכנסות מפרסום להכנסות מדמי מנוי, או אופנים אחרים של תשלום עבור צריכת תוכן. כך עולה מדו"ח של מכון רויטרס ללימודי עיתונות, המספק תחזיות לשנה הקרובה, המבוססות על סקר בקרב 194 אנשי תקשורת בכירים, רובם מאירופה, אך גם מצפון אמריקה, אסיה ואפריקה.

 

על פי הדו"ח, כמה מנושאי המפתח ב-2018 יסובו סביב פלטפורמות הפצת התוכן וחדשות מזוייפות. כמעט מחצית מהמשיבים בסקר (44%) אמרו כי הם מודאגים כאת מכוחן של הפלטפורמות החברתיות יותר מאשר אשתקד. מהדו"ח עולה כי בשנה הקרובה נראה יותר מו"לים שמנסים להתנתק מתלותם בפלטפורמות ההפצה.

 

הדו"ח מניח מראש שייעשו במהלך השנה הקרובה עוד נסיונות להלחם בתופעת החדשות המזוייפות, נסיונות שייצרו גם ביקורת על צנזורה.

 

עוד עולה מהדו"ח, שנוגע גם בסוגיות של טכנולוגיות תקשורת, כי במהלך השנה הקרובה תהיה תנועה בחזרה מהוידאו לטקסטים, -ובמקביל – תשגשג העיתונות שנועדה לפלטפורמות ניידות בלבד.

 

91% מהמשיבים אמרו כי יעילות ההפקה הינה נושא חשוב ומרכזי בכל האמור בצדדים הכלכליים של פעילות כלי התקשורת, וכי מו"לים יחתרו לעשות שימוש באינטיליגנציה מלאכותית במטרה לשפר את חוויית המשתמש של צרכני התקשורת, אך גם במטרה לקצץ בהוצאותיהם.

 

לסיכום, קובע הדו"ח, ב-2018 תחווה תעשיית התקשורת שינויים מהירים. קצב הפיתוח המהיר, נאמר, מאיים להשאיר רגולטורים וחוקרים מאחור ויעמיק בשנה הקרובה את התהום הפעורה בין חברות טכנולוגיה חזקות לשאר החברה.


 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz