728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

מגה קריסה

מגה קריסה

עיתונאי "מגה טי.וי", מהערוצים המסחריים הוותיקים ביוון, לא קיבלו שכר מאז אפריל 2016. הבעלים לא התמודדו על קבלת רישיון שידור וכעת התחנה צפויה להסגר

בעוד שבתעשיית הטלוויזיה בישראל יש מי שמביעים חשש מקריסתו של ערוץ מסחרי בעתיד, בעקבות הרפורמה בשוק השידורים שמובילה הממשלה, ביוון זו המציאות בימים אלה. ארבע מאות ועשרים עיתונאים ועובדים אחרים המועסקים בערוץ הטלוויזיה היווני "מגה טי.וי" אינם מקבלים את משכורותיהם כבר למעלה מ-20 חודשים – מאז אפריל 2016. הערוץ, שבמהלך השנים היה אחד הפופולריים ובעלי ההשפעה ביוון נמצא בגסיסה והוא עלול להיסגר לחלוטין בסוף פברואר הקרוב.

 

"מגה טי.וי." הוא אחד מערוצי הטלוויזיה הפרטיים הראשונים שנוסדו ביוון, אם לא לקחת בחשבון תחנות ששידרו ללא רישיון. מאז עלייתו לאוויר, בנובמבר 89', מגה משך אליו קהל צופים גדול, הודות לשם הטוב שקנה לעצמו בשל מספר גדול של עיתונאים מובילים שהועסקו בו. כוחו של הערוץ היה בשידורי אקטואליה ובשידור סדרות פופולריות, שזכו לשיעורי צפיה גבוהים.

 

אלא שמאז 2012 סובל הערוץ מבעיות כלכליות קשות. על פי הערכות, הסיבות לכך הן שבעלי הערוץ, חברת טילטיפוס (שאחזקותיה הן בידי חמישה אנשי עסקים יוונים והבנקים שהם בעלי החוב) לא הזרימה הון לערוץ, כמו גם הלוואות מהבנקים שהחברה נטלה והתקשתה להחזיר. לכך נוספו טענות של העובדים על כשלי ניהול מתמשכים.

 

ב-2016 פירסמה ממשלת יוון מיכרז תקופתי למתן רישיונות שידור לתחנות טלוויזיה וזאת במסגרת מאמציה לקדם רפורמה ולנער את הענף ממכלול גורמים, שבגינם הוא בלתי יעיל ובזבזני. חברת טילטיפוס, הבעלים של "מגה טי.וי" ניגשה למכרז והגישה בקשה לרישיון, אלא שבקשתה נפסלה מסיבות טכניות. לאחר זמן, נקבע כי המכרז כולו היה לא תקין וכי יש צורך להתחיל את ההליך מראשיתו.

 

למכרז החדש, שהחל ב-24 בנובמבר 2017 והסתייים ב-11 בינואר, ניגשו שש חברות טלוויזיה – "סקאי טי.ווי", "סטאר צ'אנל", "אלפה", "אנטנה", "אי טי.וי" (בבעלות היזם היווני- רוסי איוון סאבידיס, שמרבה להשוות את ציפראס לנשיא רוסיה פוטין), לאחר שכולם פעלו תחת רישיון זמני וכן הערוץ שנוסד רק באחרונה – "טילאופטיקי הליניקי". לעומת זאת ,ערוץ "מגה טי וי." נמנע מלגשת אליו, לפי החלטת הבעלים. החלטה זו שמשמעותה עשויה להיות קץ פעילותו של הערוץ, עוררה את כעסם של העובדים והללו שידרו במחאה מהדורת חדשת מיוחדת,  שעדכנה את הצופים במתרחש.

 

מאז 7 בספטמבר 2016, עובדי "מגה טי.וי." מצויים בסכסוך עבודה מול הבעלים. מאותו יום הערוץ, בהוראת הבעלים, אינו משדר חדשות ותכניות אקטואליה, כדי לחסוך בכספים. מה שכן משודר הם סרטים וסדרות טלוויזיה נושנות שזכו בשעתו לשיעורי צפייה גבוהים. החריג היחיד לכך היה ב-10 בספטמבר האחרון, אז עובדי הערוץ שידרו את נאומו המלא של ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, שנישא בתערוכה הבינלאומית של סלוניקי.

 

הפעלת ערוצי טלוויזיה ברישיון הייתה מטרה מרכזית של ממשלת ציפראס, שכבר כינתה אותם לא מכבר "ערפדים, שחיים על הלוואות מבנקים שאותן הם אינם מסוגלים להחזיר".

 

הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים, שמושבה בבריסל, הביעה אתמול (שלישי) תמיכה במאבקם של עיתונאי "מגה טי.וי", "שנותרו ללא שכר במשך תקופה ארוכה וללא תעסוקה בפועל ". נשיא הפדרציה, פיליפ לרות', קרא לבעלי המניות של "מגה" "לקחת בחשבון את האחריות הכבדה הרובצת על כתפיהם כלפי עובדי המדיה ואת העובדה שכ-420 עיתונאים ועובדים שתרמו להצלחת הערוץ במשך 28 שנות פעילותו, עומדים, יחד עם משפחותיהם מול שוקת שבורה".

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz